Tomáš Němec
1. 6. 2022

Přerov TOP3 v divizi Touring Autocross

Pouhá šestice startujících dorazila v divizi Touring autocross. Už v sobotu byl nucen odjet domů Rostislav Hilse, který zle pošramotil své Mitsubishi. Po odstoupení Luboše Kužela a diskvalifikaci Lukáše Musila skončil na třetím místě Pavel Vávra.

Před třetím závodem MČR jsme se zúčastnili německého mistrovství v Seelow, ve kterém jsem měl ve finále nehodu. Po příjezdu do německé nemocnice mi bylo řečeno, že mám vyhozené koleno. Takže jsme nedoufali, že vůbec pojedeme závod v Přerově. Závodu jsem se chtěl zúčastnit, protože Přerov patří mezi mé oblíbené tratě. Po obou měřených kvalifikacích, jsme odkroužili jedno kolo. První i druhou rozjížďku jsme museli odstoupit. Kvůli nárazu v Seelow jsme měli problémy s autem. Do třetí rozjížďky jsem šel s tím, že musím odjet všechna kola, abych se dostal do finále. Když jsme stáli na předstartu, tak nám bylo řečeno, že se bude kropit trať. Neměl jsem vodu v ostřikovačích a věděl jsem, že český jezdci jezdí silový autocross takže jsem předpokládal, že by někdo mohl odstoupit nebo být diskvalifikován. I přes bolest kolene jsem si to v klidu odkroužil a dojel celý závod bez šrámů. A nakonec po víkendovém trápení jsem dojel na třetím místě. Tímto bych chtěl poděkovat týmu a fanouškům.“

Na druhé pozici skončil Jan Brožek „V Přerově jsme se bohužel sešli v malém počtu. V prvním tréninku mi při zkušebním startu prasklo uchycení diferenciálu. Po prvním kole jsem raději zajel do depa. Na druhý trénink jsme zkoušeli slick. Jelikož se nesmí nahřívat, tak pneumatika moc nedržela v zatáčkách a na čase se to podepsalo 4. místem. První rozjížďku jsme se prokousávali ze zadních pozic a vše vyšlo. Auto bylo rychlé a já jsem netvořil chyby. Do druhé rozjížďky jsme nenastoupili z důvodu poruchy na startéru. Tudíž v nedělní jízdě jsme opět bojovali ze zadních pozic. To se také povedlo a po jízdách jsme měli dvakrát 1. místo. Na finále jsme šli tedy z pole position. Při čekání v předstartovním prostoru náhle přišla informace o kropení trati. Nechápal jsem proč, když trať tolik neprášila a po nás jela divize Crosscar s jedním jezdcem. Toto kropení poznamenalo celé finále. Auta vážící 1250kg lítala po trati jako na ledě, vrážela do sebe… Ve finále jsme dojeli na druhé pozici. Tímto bych chtěl apelovat na pořadatele, aby se zamysleli, na jakou divizi kropit. A proškolili personál zodpovědný za kropení. Protože když je namočená (nalitá) pogumovaná jílovitá stopa v zatáčce, která nepráší, tak nad tímto rozum zůstává stát. Proč se nekropí pouze okraj zatáčky???? Ten je prašný, sypký a neuježděný.“

Stejně jako v Německu finále ovládl Marcel Dlesk „Tohoročné závody v Přerove, aj napriek krásnemu prvému miestu, neboli pre nás zrovna ideálne. Na fábii sme jazdili celý čas bez serva, takže auto sa ovládalo veľmi ťažko. Do finále, aj napriek tomu, že sme najťažšia divízia s čelným sklom, nám trať poriadne zliali, takže sme išli ako na lade. Ale patrí to k závodom a popasovali sme sa s tým veľmi dobre/ 1 miesto /. Horšie pre nás bolo a stále je, že opitý miestny divák, ktorý nemal čo robiť v depu, zrazil na bicykli nášho 9 ročného syna a na 2krát mu zlomil nohu. Takže naše prvé miesto sme si nevychutnali tak, ako po iné razy. Aj cez to všetko, chcem poďakovať svojmu tímu a známym, fanúšikom za podporu a usporiadateľom, za dobre zorganizované závody. Držte palce na ďalšie závody.“

Tomáš Němec

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů