Celkem deset jezdců přijelo do Humpolce zabojovat o první letošní body v Divizi D2. Na startu chyběl obhájce titulu Josef Bartoš, který dokončuje zbrusu nový vůz. Naopak se premiérově představil v této divizi Vladimír Mlejnek se Škodou Fabia. Měřené tréninky ovládl Jan Šindelář, před Martinem Babákem a Lukášem Mihulkou.
Martin Babák ovládl první rundu. Po smolné druhé, skončil druhý v jízdě třetí. Pohroma přišla ve finále, kdy Babák odstoupil z prvního místa krátce po startu. Do čela finále se dostal Martin Gacík a vedení udržel až do cíle.
Martin Gacík nám k tomu řekl „Tak jak se vyjádřit k závodům v Humpolci...? Vyšlo to doslova na jedničku. Můj posun podpořil pan Dunovský, který udělal převodovku na míru. Jinak moje auto zůstalo beze změn. Po odjetí prvního měřáku, kde jsem skončil druhý, jsem ve stanu začal fackovat mechanika, že má zákaz se hrabat v motoru, protože to jelo jak kráva.. ( smích). Za to mohla převodovka. Člověk by nevěřil. Samozřejmě vždycky jsme měli skříně závodní, ale nikdy ne takhle sladěnou s motorem. Moje Felda má jen 165 koní, navíc jsme s Webery nedosáhli, a i tak se v této konkurenci dá kámošům z D2 zatopit.
Prostě závody super, počasí vyšlo, organizačně bez chyby, to už jsem Pavlovi Musilovi psal, zkrátka spokojenost. Ale je to první závod a vím, že všechno je na jiných tratích jinak. Neusínám na vavřínech, raduji se z vítězství a připravím se na Německo. A jen tak mezi námi, změna stránek Autokrosar klobouk dolů...“
Na druhé pozici skončil Jan Šindelář „Měřáky oba nejlepší, nástup z prvního místa vpravo. Přišlo kropení těsně před rozjížďkou, a právě místo se stalo nevýhodou. Druhá rozjížďka z třetího místa a v první zatáčce přišel masakr, ze kterého jsem vyjel čtvrtý. Nakonec jsem se posunul na třetí místo. Třetí rozjížďka z třetího místa a hned jsem se dostal do vedení, ale nahoře jsem měl kontakt se svodidlem (moje chyba) a praskla poloosa.
Mihulka do mě vletěl a taky nedojel. Auto bylo rozsekané jako po sezóně, do toho předpověď počasí, silný déšť, zkrátka nálada, že jsem to chtěl zabalit. Nakonec jsem do finále startoval ze čtvrtého místa a hned jsem se posunul na místo druhé, a to jsem udržel až do cíle. Gacík přede mnou jel skvěle, tak jsem to nastavil do módu dojet na jistotu a vést se na jeho stopě. Samozřejmě z druhého místa máme radost a jedeme do Německa. Jinak velká pocta pořadatelům za hezké závody a jsem rád, že se nevyplnila předpověď počasí.“
Třetí místo si odvezl do východních Čech Lukáš Mihulka „No začal bych asi tím, že zimní pauza byla sice dlouhá, ale když jsme odjížděli v pátek opět pozdě na závody, tak říkám klukům v autobuse „ty vole to mi teď připadá jako bychom se před týdnem vrátili ze Setkání a znovu tam jedem“. Během té zimy se toho u nás na dílně událo mnoho. Předělávali jsme starý káčko, které má teď Filip, do toho jsme se pustili do projektu pro Vaška. Do jeho Káčka, se kterým teď jedu, jsem postavil nový motor. Sebíkovi jsme předělávali buginu, no bylo toho moc a pro mě tím, že chodím i do normální práce, to bylo stresující a fakt vyčerpávající. No samotný závod. Věc, která mě fakt moc mrzí je to, že Sebovi se hned v prvním měřáku zastavila bugina. Závada motoru asi banální, ale tím, že nemám zatím druhý ostrý motor, znamenalo hned stopku. Teď v době, kdy potřebujeme, aby jezdil. Já jsem byl v sobotu spokojený, auto jede sakra dobře, bral jsem dvojku a jedničku.
Nedělní třetí runda víceméně rozhodla o osudu závodu. Hned po startu jsem se pověsil za Šindiho, ale ten chyboval v zatáčce u pětky, chytil vant a přetočil se mi přímo před auto. Nešlo nic dělat, přišla tvrdá rána a odjížděl jsem předposlední a hned pro průjezdu cílem praskl unašeč kola, tak jsem do dotáhl kousek za skok, kde jsem myslel že to bude bokem. Bohužel do stojícího auta v plné rychlosti nešťastně narazil velkej Vašek . Celý zadek byl na kaši. Dali jsme to provizorně dohromady. Finále, start dobrý, ale přišla zatáčka na nájezd ke skoku, kde mě soupeř lehce odhrnul ven ze stopy tak, že se přede mě dostal ještě Abudabí Jan Šindelář. Sice jsem letěl, co to šlo, ale na předjetí to v Humpolci moc není. Takže třetí místo s takovým autem beru jako úspěch. Teď bude hoňka, abychom mohli startovat v Německu.“
Tomáš Němec
www.autokrosar.cz