Tomáš Němec
5. 5. 2022

TOP3 v divizi D2

V Divizi D2 přijelo bojovat o další body do tabulky celkem devět jezdců. Hned z kraje závodu balil Jan Šindelář, kterému se porouchal motor. Kdo naopak zářil, byl Martin Babák. V měřeném tréninku skončil třetí za Lukášem Mihulkou a „domácím“ Lukášem Vávrou. Rozjížďky však pilot Golfu ovládl před Romanem Vávrou a Lukášem Mihulkou. Čtvrtý byl Lukáš Vávra, dále Václav Ciminga, Luboš Žambůrek, Martin Gacík a Vladimír Mlejnek.

V samotném finále Babák nedopustil zvrat a zaslouženě zvítězil. „Víkend byl úplně super, lepší jsem si už nemohl přát. Vyhrál jsem dvě rozjížďky a třešničkou na dortu bylo vyhrané finále. Pro nás je to velká vzpruha a satisfakce za smolný závod v Humpolci, kde nám z prvního místa ve finále, odešel kloub. Tímto bych chtěl poděkovat všem klukům, kteří na autě pracují. Jsem rád, že vše funguje a musím říct, že je radost VW řídit.“

Na druhém místě skončil letos poprvé startující Roman Vávra. „Do Matschenbergu jsme odjížděli s dobrým pocitem, neboť je nám tato trať velmi blízká a patří k naším oblíbeným. Hned v úvodu bych chtěl vyzdvihnout velmi dobré technické zázemí a dobře zvládnuté pořadatelství. Časové rozjížďky se nám sice moc nevydařili, nicméně s každým dalším startem se naše výkony i umístění zlepšovaly.

Do finále jsme nastoupili z druhé pozice a jako druzí jsme i dojeli. Letošní sezóna je pro nás jiná, jedeme s novou sekvenční převodovkou od firmy Beckert Motorsport. Na to, že testujeme a naše auto je v divizi nejtěžší, jsme s výsledkem spokojeni. Svůj úspěch v tomto závodu dodatečně věnuji svému otci.“

Na třetí pozici stejně jako v Humpolci skončil Lukáš Mihulka. „Matschenberg byl pro většinu z nás neznámá trať. Já ji viděl jen ze záběrů z Evropy a když jsme si jí šli večer projít, měl jsem velký respekt. První měřák jsem byl při zemi, dlouho nešly výsledky, tak jsme nevěděli, jak jsme na tom. Ve druhém měřáku jsem se už s tratí skamarádil a vyhrál ho. Start do první rundy jsem zvolil pitomě. Pravý místo a auto neodjelo ideálně, tak jsem se zařadil na druhé místo a tím, že se na úzké trati téměř nedá předjet, tak jsem tak i dojel. Scénář s neideálním místem se tak bohužel pořád opakoval, a tak z toho bylo druhé a třetí místo.

Už od Humpolce se potýkáme s tím, že auto vůbec neodjíždí od startu, což je základ úspěchu. Tady se to projevilo ve všech jízdách včetně finále, kdy sem dokonce chvíli kroužil na páté pozici. Říkám-no hoši, takhle to nenechám! Během jednoho kola jsem předjel dvě auta a dotáhl se na Romana Vávru, který jezdil víceméně celý den přede mnou hodně slušnou defenzivu, ale abych se dostal i přes něj a vyšlápl si na Babáka, to se nedalo. No těší mě ale fakt, že sem zajel nejrychlejší kolo. Vím, že máme velmi rychlé auto a turbovým autům bez problému konkurujeme. Teď jsem rozebral převodovku a zjistil závadu na samosvoru. Tím se vysvětluje i handicap na startech. Moc se těšíme do Přerova, auto nachystáme na 110 % aby se taková situace už neopakovala“

Tomáš Němec

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů