Autokrosovou sezonu již tradičně zakončilo BERNARD CUP – Setkání mistrů v Humpolci. „Od jarního mistrovského závodu opět proběhly úpravy zázemí i trati. Na tu bylo postupně navezeno šest tisíc tun prosátého materiálu. Tím se trať zvedla zhruba o třicet čísel. Byl jsem rád, že jsem se rozhodl pozvat dvě divize z Radeč Cupu, které výrazně doplnily startovní pole. Přesto jsme s účastí velice zklamáni. Chápu, že po sezoně už toho mají všichni plné zuby, ale účast má sestupnou tendenci. Proto si pohráváme s myšlenkou tuto tradici Setkání mistrů ukončit.
Za prvé je nám líto diváků, kteří nevidí plnohodnotné souboje, druhá věc je, že tento závod ekonomicky dotujeme. Jinak jsem rád, že se nám podařilo zajistit alespoň hodnotný doprovodný program, který vyvážil menší jezdeckou účast. Těší mě také ohlasy na špičkovou trať. Docela mě potěšil i vydatný déšť. Ukázalo nám to, že nově zrekonstruovaná trať bude fungovat i při těchto extrémních podmínkách. Chtěl bych poděkovat všem účastníkům, divákům a pořadatelům za perfektně připravené závody a těším se na jaro,“ hodnotí závěrečný autokros jeho hlavní organizátor Josef Špaček, předseda AMK Zálesí Humpolec.
Déšť výrazně zasáhl nejdříve do závodu divize Kartcross. Výsledky tak byly hodně překvapivé a až šestý skončil jeden z favoritů Stanislav Brousek. „Po Sedlčanech jsem dostal nabídku od Romana Kalvody, jestli bych nechtěl jet Setkání s jeho evropským CrossCarem. Jeho výzvu jsem hned přijal. Po příjezdu do Humpolce jsme nastavili sedačku u auta, se kterým jsem nikdy předtím nejel. Během tréninku jsem s ním tedy sžíval a byl z toho až sedmý čas. Úvodní rozjížďku jsem dojel třetí. Díky skvěle startujícímu Romanovu autu se mi ve druhé rundě po startu z druhé řady hned ujmout vedení a vyhrát.“
To pilotovi z obce Pasečnice na Domažlicku zaručilo pro finále čtvrtou startovní pozici v první řadě. „Před finále se spustil velký liják. My trochu váhali s volbou pneumatik. Jako většina ostatních jsme nakonec nechali slicky. To se pak ukázalo jako velká chyba (úsměv).“ Po startu nastala velká mela. „Hned v první zatáčce jsem dostal několik ran od soupeřů, kteří to nestihli dobrzdit. Potom už to bylo jen o přežití. Měl jsem několik kontaktů, párkrát si zapředjížděl a několikrát byl předjet. Nakonec to dalo šesté místo. Jinak s Romanovým CrossCarem se mi jelo perfektně. Roman postavil skvělé auto, funguje úžasně a na průběh tříválcového motoru jsem si zvykl. Rád bych se s tímto autem někdy zúčastnil závodu evropského šampionátu. Romanovi a jeho týmu za tuto možnost děkuji. Poděkování patří i humpoleckým pořadatelům za tak senzační stav trati, jaký jsem zde dosud nezažil. Každý rok zde dělají velký kus práce. Byly to super závody.“
Ve finále Buggy1600 obsadil druhé místo Václav Kindl. „Trénink se jel na úplně krásné trati. Já ho sice dojel celý, jenže za cílem jsem měl vysokou teplotu motoru. Nešlo s ním již dále jet, tak jsem buginu odstavil a došlo na první výměnu dosud velmi spolehlivého motoru Ducati. Časově však nebylo možné stihnout úvodní rozjížďku.
Nastoupili jsme tedy až do té druhé a po startu z druhé řady jsem jí dojel druhý. Do finále mi to dalo opět až druhou řadu. Po startu jsem kvůli vydatnému dešti a blátu nic neviděl. Přesto se mi podařilo dostat na druhé místo. Brýle jsem však měl zalepené natolik, že jsem viděl jen jedním okem. Nikam jsem se tedy nehnal a dojel druhý,“ hodnotí závěrečný závod roku tuchlovický autokrosař.
Úplně poslední jízdou autokrosové sezony bylo finále královské divize SuperBuggy. Své první letošní vítězství vybojoval Jakub Kubíček. „Chtěli jsme zde zakončit sezonu a hlavně si užít závod a naposledy se letos svézt. Nakonec všechno vyšlo na výbornou a užili jsme si parádní svezení na naprosto luxusně připravené trati.
Za to patří humpoleckým organizátorům obrovský respekt a velký dík. Před finále začalo hodně pršet, takže trať byla trošku kluziště. Mně to však vůbec nevadilo. Start se mi povedl krásně, dokázal jsem přestartovat Péťu Nikodéma a celé finále ho udržet za zády. To je určitě skvělý pocit a celé finále jsem si moc užil,“ neskrývá spokojenost rakovnický autokrosař.
Vlastimil Resl
tisková zpráva