V divizi Super Buggy přijelo do německého Seelow bojovat o body do tabulky evropského šampionátu 25 aut, z toho šest jich bylo našich. Zlato si z prvního evropského závodu v letošní sezóně odvezl Petr Nikodém, druhý skončil další z Čechů Zdeněk Antony a zelený věnec bral Belgičan Michael Küches.
V prvním měřeném tréninku na prvních třech pozicích skončili zahraniční jezdci. Čtvrtý skončil Radek Jordák, za ním David Horák a Vojtěch Vaculík. Čtrnáctý dojel Zdeněk Antony a Petr Nikodém až dvacátý. Jaroslav Hošek skončil na pětadvacátém místě. „Trať už v tréninkách vypadala použitě, takže jsme věděli, že se to do neděle pravděpodobně ještě zhorší. První měřák jsme vzhledem k nově předepsaným gumám, které nemají rády vodu, věděli, že ho můžeme s prominutím hodit do koše. Ještě k tomu nám navíc v prvním měřeném kole praskl kardan, ale aspoň se to stalo v tom prvním měřáku, který stál za nic už od začátku,“ říká Nikodém.
Po druhém měřeném tréninku tabulku ovládl Nikodém. „V druhém tréninku jsme to zachránili s náhradním kardanem, jelo se sice nekomfortně, ale stačilo to na první místo o kousek,“ dodává Nikodém. Třetí skončil Antony, Horák osmý, Vaculík desátý. Jordák dojel patnáctý a Hošek pětadvacátý.
První rozjížďka zamíchala kartami. První skončil Antony, Nikodém třetí. „Do první rozjížďky jsem šel s Albersem, se kterým nemá cenu se pouštět do větších akcí. Radši jsem ho zkusil předjet později na trati, což vyšlo. Z prvního místa nám zase před koncem urval kardan z držáku, ale i tak jsme to kolo a půl jsme si díky náskoku dojeli na prvním místě. Samozřejmě jsme byli na vodě, takže časy jsme byli až třetí, ale do neděle jsme ze dvou kardanů dávali dohromady jeden, aby to bylo použitelné. Doufali jsme, že se nebudeme muset otáčet do Prahy, což se nakonec nestalo,“ komentuje Nikodém.Jordák skončil čtvrtý. Horák dojel šestý, Vaculík patnáctý. Hošek skončil na dvacátém místě.
Po druhé rozjížďce jsme ovládli stupně vítězů. Svou vůdčí pozici v tabulce opět přebral Nikodém. „Druhá rozjížďka mám pocit byla stylem start – cíl, a ve třetí rozjížďce, kde už jsme potřebovali jen si pojistit deset bodů z rozjížděk, nám praskla věc, která fyzikálně není možná, ale nám se samozřejmě podařila. Praskla nám vačková hřídel a zastavil se motor na místě. Tam jsme už byli jednou nohou na cestě domů, protože jsme měli zhruba čtyřicet minut do startu semifinálových jízd. Nakonec jsme trhli rekord s výměnou motoru. Měli jsme to za hodinu a deset minut. Na poslední chvíli jsme stáli na startu a chci poděkovat všem, co nám s tím pomohli,“ konstatuje Nikodém.
Za ním skončil Antony a třetí dojel Horák. Jordák byl sedmý, Vaculík devátý. „Ve 3. rozjížďce jsem startoval z první řady a vedle sebe jsem měl opět Wielyho Alberse a jako bonus Petra Nikodéma. Petra se mi povedlo přestartovat a pak mi nezbývalo než před ním bránit svou pozici. Na konci 3. kola přišla před cílovou zatáčkou rána zezadu a já jel rovně (původně jsem chtěl jet doleva). Tam jsem potkal Wielyho a ten mě přetočil. Propadl jsem se skoro na konec pole. Jízdu jsem si ale i tak moc užil,“ říká Vaculík.
Třetí rundu vyhrál Antony. „První trénink špatný na vodě. Druhý trénink zajistil první řadu na start do první rozjížďky. Rozjížďky bez problému, tam jsem všechno v podstatě vyhrál,“ míní Antony.
Druhý v tabulce skončil Horák, třetí Nikodém. Semifinále v první skupině vyhrál Nikodém, za ním Antony. V druhé skupině třetí skončil Vaculík, Jordák osmý, Horák devátý. Hošek se do semifinále nedostal.
Finálové jízdy konečně rozhodly o prvních bodech do tabulky. Zlato si ze Seelow stejně jako loni odvezl Nikodém. „Ve finále jsme byli i když se slabším motorem po první zatáčce v čele a pak šlo jen o to si to hlídat. Byl to těžký a složitý víkend, ale máme zase Evropu v Seelowě vyhranou. Děkuji celému týmu za celý ten „hell“, kterým jsme si prošli,“ dodává Nikodém.
Druhý skončil Antony. „V semifinále už jsem se potkal s Petrem v první řadě, dojel jsem na třetím místě bez možnosti volby. Ve finále jsem se dostal na druhé místo a tam už jsem zůstal a dojel. Nazval bych to jako pohodové finále, dobré to bylo. A s výsledkem velká spokojenost,“ dodává Antony.
Vaculík skončil na sedmé pozici. „Do finále jsem nastupoval až ze třetí řady. Po startu se mi bohužel nepovedlo protlačit přes 2. řadu a byl jsem až kdesi okolo sedmého místa. Celou dobu jsme jeli ve vláčku jako trojice jezdců s motorem Volvo - Teun van Asten, Michael Buddelmeyer a já. Bylo to finále plné akce, zvratů a předjíždění. V 6. kole ale Buddelmeyer najel na mez a převrátil se na střechu. Závod byl tedy předčasně zastaven a já jsem skončil na sedmém místě. Chci moc poděkovat rodině, fanouškům, sponzorům a pořadatelům za super víkend,“ komentuje Vaculík.
Jordák dojel patnáctý. Horák skončil už v semifinále, v celkovém hodnocení si zapsal sedmnácté místo. „V Seelow jsem si ověřil, že mám rychlost. Po rozjížďkách jsem byl druhý a v semifinále mě Wiely Albers přestartoval, což jsem tušil, protože používá převodovku, která mu umožňuje hezky startovat a má výhodu nad námi všemi. Pak jsem si na něj věřil, že ho předjedu, ale asi jsem se unáhlil a nevyšlo mi to. Zavřel mi to, střetli jsme se a semifinále pro mě skončilo, stejně jako celý závod. Jediný pozitivní je, že jsem dostatečně rychlý,“ říká David Horák.
Dalším podnikem bude Mistrovství Evropy pokračovat ve dnech 1. a 2. června závodem v Bausce.
Tereza Šimurdová
www.autokrosar.cz