David Jeřábek
12. 6. 2024

Opakované starty, špatné počasí a útok na trati ze všech stran

Na závodu v lotyšské Bausce se v divizi Cross Car do finále probojoval pouze Petr Doležal a skončil na sedmém místě. Stupně vítězů ovládli Francouz David Meat, druhý skončil španělský jezdec Miguel Gayoso Vazquez a bronz si odvezl Ivan Piňa Chinchilla. Další dva čeští reprezentanti Tomáš Sulek a Adam Kotaška se neprobojovali ani do semifinále.

“Bauska je dost rychlá trať a to mě moc baví. Celkově i okolí organizace a všechno se mi líbilo, bohužel tenhle dobrý pocit mi zkazila smůla která nás těmito závody provázela,” komentuje závody Sulek. Kvůli počasí byla první rozjížďka odložena.

Do Bausky přijelo bojovat o další body do tabulky evropského závodu sedmadvacet jezdců. České tříčlenné zastoupení bojovalo do posledních chvil. Hned první měřák organizátoři kvůli počasí zastavili a znovu se jelo ve večerních hodinách. Na druhý pokus tak pilot Sulek skončil čtrnáctý, Doležal třiadvacátý. Kotaška závod nedojel.

“I když jsme před závodem stihli testování, stejně se nám po rozborce auta přes zimu nevyhnulo pár problémů, a tak se mi hned v prvním tréninku utrhaly šrouby na zadním pohonu a já tak nedojel  ani jedno kolo,” vysvětluje Kotaška.

V druhém měřáku se Doležal dostal na čtvrté místo.Kotaška skončil patnáctý a Sulek sedmadvacátý. Po sečtení bodů z obou tréninků Doležal zůstal na čtvrtém místě, Sulek skončil dvacátý a Kotaška třiadvacátý.

První rozjížďky se musely opakovat, na druhý pokus se Doležal probojoval na třetí pozici. Sulek a Kotaška tento závod nedojeli. “Druhý pokus proběhl asi o tři hodiny později a pro mě a vlastně i pro většinu startovního pole skončil hned v první zatáčce, jelikož se tam někdo přetočil tak šikovně, že ostatní zůstali zaseknutí v něm. A jelikož v té jízdě už nezbyl nikdo, kdo by mohl závodit, tak byla zastavena. Po tomto kontaktu jsme měli na jedné těhlici ohnutou páku řízení, což jsme stihli před opakovanou jízdou opravit, ale na druhé těhlici byl nejspíš naprasknutý čep, čehož jsme si nevšimli. A na to jsem v opakované jízdě doplatil, protože po druhé zatáčce na skoku ze třetího místa upadnul,” říká Sulek.

Po druhé rundě se Doležal dostal na druhé místo, Sulek s Kotaškou se drželi v zadu, na třiadvacáté a čtyřiadvacáté pozici.

Po třetí rozjížďce Doležal obhájil, že by rád dostal stříbro, Kotaška skončil pětadvacátý, Sulek sedmadvacátý. Nedostali se tak do semifinále. “Jestli jsem chtěl postoupit do semifinále, tak jsem ve třetí rundě musel dojet nejhůř na čtvrtém místě. Což se i začalo dařit. Povedlo se mi dobře odstartovat a hned jsem se po venku dostal na čtvrté místo.

Tam jsem jezdil až do třetího kola, ale pak se za druhým skokem přetočil a vyboural klučina a jelikož nestihli ani začít mávat žlutými vlajkami, tak jsem přijel za horizont a tam najednou stálo auto. V té rychlosti už jsem nebyl schopen zareagovat, takže jsem do něj nabořil. Po téhle ráně jsme na opakovanou jízdu v žádném případě nebyli za deset minut připraveni. Takže jsme dál v závodu pokračovat nemohli,” vysvětluje Sulek.

Podobně svůj výkon popisuje Kotaška. “V první rozjížďce se mi nepovedlo vyhnout louži ihned po startu, a tak jsem pak s vodou v brýlích trefil auto, které se přetočilo a utrhl si kolo, a později jsem zjistil, že jsem si poškodil celé uložení přední nápravy. Zbytek závodu už se mi nepovedlo probojovat na žádné lepší pozice, a tak jsem se nekvalifikoval ani do semifinále,” říká pilot.

V semifinále pak už bojoval pouze Doležal a skončil třetí. Ve finále získal dobrou startovací pozici, ale nakonec dojel na sedmém místě.

“Ve finále byl start opět skvělý a dokonce jsem byl chvíli třetí. Bohužel jsem neměl rychlost a nedokázal si pohlídat jezdce, kteří na mě útočili ze všech stran a popravdě se se mnou vůbec nemazali. V cíli jsem měl až sedmé místo a já budu muset zapracovat na koncovkách závodních víkendů,” hodnotí Doležal.  Kotaška tak v tabulce zůstal pětadvacátý a Sulek sedmadvacátý.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů