David Jeřábek
21. 6. 2024

Vilkyciai byla pro divizi Super Buggy ve znamení kotrmelců

Letošní závod ve Vilkyciai překvapil mnohé. V divizi Super Buggy se na první stupeň vítězů postavil Zdeněk Antony. Druhý skončil Petr Nikodém, třetí lotyšský jezdec Ervins Grencis. Radek Jordák skončil sedmý, David Horák osmý, Vojtěch Vaculík desátý. Jaroslav Hošek skončil jedenáctý. Předešlého závodu v Bausce se nezúčastnil kvůli problémům s motorem.

Celkové hodnocení Mistrovství Evropy najdete zde:

https://www.autokrosar.cz/wp-content/uploads/2024/06/sb_ch_point_prov.pdf

V prvním měřeném tréninku se na druhou pozici dostal Vaculík. Třetí skončil Jordák, čtvrtý Nikodém, pátý Horák, šestý Antony. Hošek dojel dvacátý.

Druhý měřák skončil jako druhý Antony, třetí Nikodém, pátý Horák, sedmý Vaculík, osmý Horák. Hošek dojel šestnáctý.

V první rundě Antony ukázal, že chce vyhrát. V tabulce se umístil na prvním místě. Až na sedmém místě dojel Vaculík, dvanáctý Horák, patnáctý Hošek. Jordák ani Nikodém rundu nedojeli. “Ve Vilkyciai se mi líbilo. Organizace byla skvělá a závod jsem si moc užil. V měřených trénincích jsem obsadil osmé místo a bylo tedy jasné, že o souboje nebude nouze. V první rozjížďce jsem jel na jistotu a dalo to na čtvrté místo. V neděli ráno jsem věděl, že se potřebuji začít prokousávat dopředu, ale zároveň se stále držet letošního cíle - dojíždět do cíle bez poškozeného auta,” komentuje Vaculík.

V druhé rozjížďce Antony spadl na druhou pozici. Nikodém skončil pátý, Jordák osmý, Horák devátý, Vaculík desátý, Hošek čtrnáctý.

Po třetí rundě se ve výsledkové tabulce Antony vyšplhal na první místo. Nikodém skončil pátý, Jordák sedmý, Vaculík desátý. Na jedenáctém místě skončil Horák, patnáctý dojel Hošek.

V semifinálové první skupině dojel první Antony. “Semifinále dopadlo bez jakýchkoliv komplikací a podařilo se mi vyhrát, což jsem rád,” říká pilot.

Druhý skončil Nikodém, třetí Jordák, čtvrtý Horák, šestý Hošek. V druhé skupině skončil čtvrtý Vaculík. “V semifinále jsem do toho dal vše a hned po startu se mi povedlo protáhnout na čtvrté místo. Celou jízdu jsem bojoval s Robertem Theuilem, ale bohužel mi úzká litevská trať nedovolila ho předjet bez většího kontaktu. Ze semifinále jsem tedy bral čtvrtou pozici,” říká Vaculík.

Ve finále to byla jízda. Zlato si odvezl Antony. “Při startu ve finále měl Vojta Vaculík kolizi, tak se závod zastavil, a většinou opakované starty nevyjdou, tak jsem se bál. Ale tentokrát to vyšlo a odstartoval jsem první a za mnou Péťa Nikodém. Takhle jsme vesměs dojeli až do cíle. Byly to krásné závody hlavně proto, že jsem měl pořád Petra za sebou a musel jsem se snažit jet co nejlépe, byť nějaká chybka sem tam přišla,” komentuje Antony.

Stříbro vybojoval Nikodém.Na startu jsme byli nalepení se Zdendou Antonym, který měl právo vybírat si. Vybral si pravou stopu, což byla velká výhoda na této trati. Ujmul se vedení, my jsme se tam mačkali ještě s Grencisem o druhé a třetí místo, nakonec jsme se promáčkli na druhou pozici. Zdendovi to neuvěřitelně letí dopředu a mě to neuvěřitelně bolelo, mám napuchlý čumák ještě teď od kamenů z trati. V několika momentech jsem téměř ani nemohl řadit. Sice nás Zdenda výhrou bodově hodně stáhnul, ale dalo by se říct, že si z nejneoblíbenějšího závodu odnášíme velký úspěch,” říká Nikodém.

Jordák skončil sedmý, Horák osmý, Vaculík desátý, Hošek jedenáctý. “Na start finále jsem šel s tím, že už není co ztratit a pokusím se z třetí řady zkrátka něco vykouzlit. Jezdci tam nebyli pomalí žádní, a tak to chtělo opravdu hodně snahy. Blikla zelená světla a já jsem se vydal dopředu. Přede mnou startoval Michael Küches.

Ten dostal do brýlí nálož bláta od Zdenka Antonyho, zašlápl brzdy a z každé strany mu na kolo najel jeden jezdec. Ze strany pravé to byl francouz Perrichot, který to ustál, a ze strany levé já. Vzhledem k tomu, že rovina po startu je ve Vilkyciai dlouhá a rychlá, skončilo to několika kotrmelci,” konstatuje Vaculík.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů