David Jeřábek
5. 7. 2024

Delší nájezd se v téhle konkurenci trestá, říká Sulek

Další evropský závod tentokrát v Německu přinesl v divizi Cross Cart super podívanou. Do Matschenbergu přijelo neuvěřitelných 39 jezdců. Vlivem obrovské konkurence se nikdo z našich reprezentantů nedostal na stupně vítězů, natož do finále. I přes to poslední přeživší v semifinále Adam Kotaška bojoval do poslední chvíle. První místo si ze závodu odvezl francouzský pilot Olivier Barré, druhý skončil Francouz David Meat, bronz si vydobyl Ivan Piňa Chinchilla.

“Před závody v Matschenbergu jsem na samotnou trať slyšel od hodně lidí spoustu pomluv a říkali, že to je jedna z nejhorších tratí v Evropě. Já jsem sice v Matschenbergu byl tak pět let nazpátek se koukat, ale moc jsem si ji nepamatoval. Takže na závody jsem jel plný očekávání, kam že to vlastně přijedeme,” vysvětluje Tomáš Sulek.

“Do německého Matschenbergu jsem se moc těšil, protože jsem si trať oblíbil, když jsme zde byli poprvé na českém mistráku 2022. Volba evropského auta pro mě byla jasná - opět Will’oz od týmu LR motors. Stejně jako v Přerově. Bohužel jsme nestihli žádný trénink před Německem a já v autě poprvé seděl až ve warm upu,” míní Lukáš Svoboda. V prvních měřených trénincích se až na desátém místě umístil Petr Doležal. Šestnáctý skončil Lukáš Svoboda, sedmadvacátý Tomáš Sulek, devětadvacátý Adam Kotaška. “Tak hned první rozjížďka vše otočila, mně se ze zadních řad povedl dojet na čtvrtém místě,” dodává Kotaška.  

Buggyrent-banner

V druhém měřeném tréninku se na devátém místě umístil Doležal, šestnáctý skončil Sulek, sedmnáctý Svoboda, šestatřicátý Kotaška. “Matschenberg byl pro mě trošku závodem naděje. Ač nezačal vůbec dobře spadlým řetězem ihned ve warm upu, a časy v tréninku se mi taky zrovna nepovedlo zajet,” komentuje Kotaška.

V opakované první rundě jedenáctý skončil Doležal, šestnáctý Kotaška, jednadvacátý Sulek. Svoboda závod nedojel. “Postupně jsem se zlepšoval a první velký zádrhel přišel v první rozjížďce, kdy mě soupeř poslal doslova do lesa. Opakovanou jízdu jsme bohužel kvůli dlouhé technické kontrole nestihli,” konstatuje Svoboda.

V druhé rundě jedenáctý skončil Kotaška, třiadvacátý Sulek. “V trénincích se mi sice povedl zajet nějaký devatenáctý čas, což mi dalo na druhou řadu do rundy, ale hnedka v první jízdě jsem takovou hloupou chybou přišel o páté místo, což mě odsunulo do třetí řady.  V druhé jízdě jsem po mačkanici po startu odjel na sedmém místě a tak jsem i dojel,” říká Sulek.  Doležal se Svobodou závod nedojeli.

Ve třetí rundě osmý skončil Kotaška ,dvanáctý Svoboda. “Druhou rozjížďku jsem po své chybě nedojel. Věděli jsme, že se do semifinále už nedostanu, ale v třetí rozjížďce jsem se pokusil zabojovat a dojel třetí. Celkově mám čtyřiatřicáté místo, což není dobrý výsledek, ale už teď mám hlavu vzhůru a těším se do Nové Paky,” míní Svoboda. Šestadvacátý skončil Sulek.

Do semifinále postoupil pouze Kotaška. Ve své skupině vybojoval osmé místo, na finále to však nestačilo. “Už jsem věřil tomu, že by to finále mohlo vyjít, neboť z druhé řady bylo reálné dojet do pátého místa, bohužel však auto asi znervoznilo a do finále nechtělo, a přestalo dostatečně dobíjet a já tak ztratil tlak paliva a tím i lehce výkon. Kvůli tomu jsem se bohužel udržet nedokázal,” uzavírá Kotaška. Na bendě tak tentokrát z divize Cross Cart nestál nikdo.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Buggyrent-banner

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů