Z dalšího evropského závodu si Antony už podruhé letos odváží zlato. Druhý skončil francouzský jezdec Robert Theuil a třetí Nikodém. Čtvrtou pozici ve finále vybojoval Jordák, šestou Vaculík. “Konkurence byla nabitá a na staArtovní listině nechybělo ani několik zvučných jmen z německého domácího šampionátu,” uvádí Vaculík.
První měřený trénink vyhrál Zdeněk Antony. Za ním skončil David Horák a Petr Nikodém. Čtvrtou pozici v tabulce získal Vojtěch Vaculík, třináctý skončil Radek Jordák. Druhý měřák vyhrál Nikodém, Antony klesl na čtvrtou pozici. Horák skončil sedmý, Vaculík osmý, Jordák jedenáctý.
První rundu vyhrál Antony, druhý skončil Horák a třetí Nikodém. Čtvrtý Vaculík, třináctý Jordák. Po druhé rundě Antony obhájil první pozici, za ním skončil Nikodém a třetí Horák. Vaculík skončil devátý. “Hned po startu jsem se zařadil za Davida Horáka a v těsném závěsu za ním jsem jízdu odkroužil až do cíle. Ve druhé rozjížďce jsem měl vedle sebe Zdeňka Antonyho a Buddelmeyera. Po rozsvícení zelených světel mě borci vyvezli do svodidel a já jsem byl rád, že jsem odjížděl s celým autem. Když jsem to zkoušel na Küchese, trefil jsem vnitřní svodidlo a skočil v hodinách. Ztrátu se mi nepovedlo dohnat a bral jsem až šestou pozici,” konstatuje Vaculík. Jordák skončil desátý. Po třetí rundě Nikodém ukázal, že se jen tak nevzdá a vyšplhal se na první místo v tabulce.
“Podařilo se odstartovat na prvním místě ve všech třech rozjížďkách a po přežitých tlačenicích do kopce, v podstatě dále není o čem vyprávět. Vybojovali jsme tak letos poprvé deset bodů z rozjížděk na ME a krom třetí rozjížďky, kde se nám při výjezdu z trati spálila spojka, jsme zatím měli v podstatě ideální víkend,” říká Nikodém. Za ním skončil Antony a až na čtvrtém místě Horák. Šestý Jordák, desátý Vaculík.
V semifinále první skupinu ovládl Nikodém. “V podstatě stejný průběh následoval v obávanému semifinále. Po startu se podařilo vymanit se z kleští a když jsme se všichni přežili i skok, stačilo auto už jen dovézt do cíle. Po dlouhé době jsme tak nastupovali do finálových jízd z prvního místa,” vysvětluje Nikodém. V druhé skupině si to rozdal zbytek našich pilotů. První skončil Antony, druhý Horák, třetí Jordák, pátý Vaculík. “Do semifinále jsem nastupoval ze druhé řady. Povedlo se mi zajistit páté místo a postup do dalšího evropského finále byl jistý,” dodává Vaculík.
Z dalšího evropského závodu si Antony už podruhé letos odváží zlato. Druhý skončil francouzský jezdec Robert Theuil a třetí Nikodém. “Naštěstí ve finále nám start vyšel suprově a odlítli jsme tak bez větších potíží na prvním místě. Když jsem viděl, že se zbytku startovního pole pozvolna vzdalujeme, mohl jsem trochu ubrat a při odpočítávání zbývajících kol se pokusit vyhýbat dírám a modlit se o zdárně dotáhnutí až na cílovou čáru. Bohužel nebylo nám přáno... S řekl bych obstojným náskokem jsme najížděli do posledního kola a popravdě už jsem nás pomalu viděl s prvními 35 body letošního mistrovství Evropy... To bychom ale nebyli my, aby se nepokazilo alespoň něco. Na lusknutí prstů, naše česká střela ztratila před skokem většinu výkonu, kontrolky se zbláznili a dopředu to jelo už jen silou vůle. Dnes již víme, že vypadlo kolínko pro map senzor,” dodává Nikodém.
Čtvrtou pozici ve finále vybojoval Jordák, šestou Vaculík. “Ve finále jsem startoval až z lesa, tedy ze čtvrté řady. Start a první zatáčku jsem přežil bez poškození. Rád bych sem napsal, kolikátý jsem jel. Věřte ale tomu, že v té mele jsem byl rád, že jsem našel volant. Po několika kolech se mi povedlo konečně předjet M. Küchese a zajistit tak šestou pozici. Z Německa odvážíme další cenné body. Za týden se s mnohými z vás uvidíme v České republice. Bude se totiž konat ME v Nové Pace. Držte nám pěsti,” uzavírá Vaculík.
Tereza Šimurdová
www.autokrosar.cz