David Jeřábek
7. 8. 2024

Závod v St. Georges pro mě byl novým začátkem, popisuje Kotaška

V divizi Cross Car nikdo z našich pilotů nevybojoval umístění na stupních vítězů. Zlato si odvezl francouzský jezdec David Meat, stříbro jeho kolega Valentin Comte. Bronz přijal Španěl Miguel Gayoso Vazquez. Co se týče našich jezdců, Lukáš Svoboda vybojoval šesté místo, Petr Doležal sedmé, Jan Kuneš šestnácté a Adam Kotaška pětatřicáté.

V prvním měřáku se až na dvanáctém místě umístil Svoboda, osmnáctý skončil Kuneš, čtyřiatřicátý Kotaška, šestatřicátý Doležal. V druhém měřáku devátý skončil Doležal, Svoboda šestnáctý. “Na svou premiéru do francie jsem se moc těšil. Trať jsem znal jen z videí a moc se mi líbila. Výsledek měřáku nebyl špatný na to, že jsem se stále učil trať,” vysvětluje Svoboda. Kotaška dvacátý, Kuneš osmatřicátý.

V první rundě na patnáctém místě dojel Doležal, šestnáctý skončil Svoboda, sedmnáctý Kuneš, třiatřicátý Kotaška. V druhé rundě Svoboda dojel devátý, Doležal desátý, Kuneš třináctý. Kotaška rundu nedojel. Ve třetí rundě Kuneš skončil desátý, Doležal šestnáctý.

Buggyrent-banner

“Jedenácté místo z jednaačtyřiceti závodníků v kvalifikaci na první pohled vypadalo na dobrou výchozí pozici do závodního víkendu. Bohužel na mě vyšla rozjížďka na nakropené trati a proti velmi silným soupeřům. Díky pomalému času z první rundy jsme jeli poslední skupinu ve druhé rozjížďce, kdy nejvíce pršelo. Ve třetí rozjížďce jsem navíc na rozbité trati roztrhl pneumatiku,” popisuje Doležal.

Kotaška skončil třiadvacátý. “Závod v st Georges byl pro mne takovým trošku novým začátkem. Po třech letech trápení s mým autem jsem využil příležitosti pár komplikací s odjezdem na takto vzdálený závod a zapůjčil si na vyzkoušení stroj belgického výrobce lifelive. A ejhle, ono to najednou šlo. První kola s jiným autem i jiným motorem přinesly 6. čas ve warmupu, a to byla pro mě jasná známka že tohle by mohlo být něco jiného než na co jsem zvyklý.

A ono taky bylo, najednou jsem mohl závodit, věděl jsem že když si dobře projedu zatáčku mohu získat i náskok a nebo jen rychlost na předjetí soupeřů a konečně jsem se jen netáhl za ostatní a čekal kdo kde odpadne abych se posunul na lepší pozici,” vysvětluje Kotaška. Svoboda rundu nedojel do cíle.

V semifinále v první skupině Kuneš skončil osmý. V druhé skupině Svoboda dojel třetí, Doležal pátý. Kotaška se do semifinále nedostal. Ve finále nikdo z našich pilotů neskončil na bedně, i přes to Svoboda vybojoval šesté místo. “Finále bylo neskutečně těžký ale hrozně jsem si to užil. Chtěl bych moc poděkovat všem za podporu,” říká Svoboda.

Za ním hned skončil Doležal na sedmé pozici. “Do finálové jízdy jsem startoval z úplně posledního místa, tedy takzvaně "z lesa'". Trať byla rozbitá a předjíždět se moc nedalo, ale po chybách soupeřů z toho nakonec klaplo solidní sedmé místo a pár cenných bodů do šampionátu,” dodává Doležal.

Kuneš si ze závodu odvezl šestnácté místo a Kotaška pětatřicáté. “Samozřejmě ale takové závodění pro mne bylo po třech letech trošku nové, a tak jsem občas byl zbytečně rychlý, nebo se cpal kam jsem úplně neměl, a většinu jízd si tak nějak pokazil a nedostal se tak ani do semifinále.

Myslím však že je to pro mne velká naděje že bych na to ještě stále mohl mít, a že jiné auto by právě mohlo být krok správným směrem,” vysvětluje Kotaška.

Buggyrent-banner

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů