Tereza Šimurdová
13. 8. 2024

Horčička: Po diskvalifikaci Dleska to je alespoň bodově napínavější

V divizi TAX si z dalšího republikového závodu v Poříčí první místo odvezl Jiří Bret. ”Poříčí nás jako vždy moc bavilo. Děkuji pořadatelům za nádherně uspořádaný podnik s doprovodným programem a special thanks Romanovi Kalvodovi za depo pro mě a mé hlučné kamarády od Libora i tiché od pražáka Kopenáče. Všichni tři jsme ve svých divizích skončili na bedně a my jsme si užili autocross jak ho chceme,” říká pilot. Druhý skončil Dušan Horčička a třetí Lukáš Musil.

První měřený trénink vyhrál Marcel Dlesk, druhý skončil Lukáš Musil. “První měřený trénink byl jak na dálnici a byl z toho druhý čas,” vysvětluje Musil. Třetí dojel Dušan Horčička. Ján Šebo dojel čtvrtý, Jaroslav Hilse pátý, Jiří Bret sedmý.

Druhý měřák vyhrál Musil, Horčička skončil druhý, Bret třetí. “Závod v Poříčí se pro nás zprvu nevyvíjel vůbec dobře. V prvním tréninku jsem cítil uvnitř vozu chladící kapalinu. Po Pace jsme měnili vodní chladič, tak jsem to přičítal tomum že tam někde byla ještě vyteklá kapalina. Bohužel druhý trénink už jsem přes zamlžené okno od chladící kapaliny neviděl a veděl jsem, že je zle. Zjistili jsme vadné těsnění pod hlavou a řešili konec závodu, abychom neriskovali vetší poškození motoru,” komentuje Bret.

Hilse skončil pátý, Šebo šestý, Dlesk neodstartoval.

První rundu vyhrál Dlesk, druhý dojel Horčička a třetí Bret. Hilse skončil pátý, Šebo šestý, Musil sedmý. “Po startu šel do čela Marcel Dlesk a já s Dušanem Hořčičkou jsme se zařadili za něj a synchronní jízdou čistě bojovali o druhou pozici. V tom zezadu doslova přiletět italský pilot Natale Casalbony a přetočil mě a ještě následně přejel. Byl pouze napomenut. Ve vteřině z toho bylo poslední místo. Jednoho závodníka jsem ještě dostihl a předjel ale i tak z toho byla poslední řada do druhé jízdy,” míní Musil. Druhou rundu obhájil Dlesk, Bret dojel druhý, Horčička třetí, Šebo čtvrtý, Musil pátý, Hilse osmý.

Třetí rundu vyhrál Musil. “Neděle ráno, druhá jízda, trať na blátě po nočním dešti. Je z toho páté místo. Třetí jízdu vynechal Marcel Dlesk takže na roštu rozjižďky bylo volné místo. Do první zatáčky jsem šel dýl na brzdy a soupeře objel venkem. Bylo z toho první místo,” říká Musil. Horčička dojel druhý. “Měřák nevyšel vinou závady na palivovém systému, v rozjížďkách jsme zase ladili systém startovací. Plus výměna převodovky v rekordním čase - dobře Michal, Luki a Tom,” komentuje Horčička.

Bret třetí. “Na první rundu jsme zkusili ještě přetáhnout hlavu a od Baltzerových jsme dostali nějakou vodičku na utěsnění, že prý se zázračnými účinky, ale víte, jak to s tím překladem z němčiny bývá. No rozjíždku jsem dojel s teplotou lehce přes sto a dolili jsme necelé tři litry kapaliny. V ten moment jsme se rozhodli, že pojedeme dál , abychom měli alespoň dvě rundy a nějaký ten bodík. Nedělní ranní projížďka ve znamení bahna a poprvé na mým stařičkých hrabkách ještě z dob první fábie a třetí místo. Nicméně teplota motoru trošku přes 90 a už jen dva dolité litry kapaliny mě naplnily optimismem a kvůli divákům jsem jel i rundu třetí. Po té už jsme dolili jen litr a teplota na 90 a tak jsme si říkali, že na té zázračné kapalině možná něco bude,” konstatuje Bret.

Šebo skončil čtvrtý, Dlesk pátý, Hilse šestý.

V této divizi se jelo rovnou finále. Zlato si ze třetího republikového závodu odvezl Bret. “Finále na totálním marastu a starších pneu mě moc optimismu nedávalo, ale naštestí se mě podařilo v první zatáčce nějak prokličkovat a odjel jsem první. Marcel mě pak dorafnul a předjel a já vědom si toho, že ani zázrak se nemá pokoušet, jsem se už soustředil jen na to dojet na druhém místě, z kterého jsem měl ohromnou radost. Když mě pak vyhlásili jako prvního po penalizaci Marcela tak jsem jen koukal a zázrak od zamýšleného sobotního odstoupení byl dokonán,” uzavírá Bret.

Stříbro získal Horčička. “Do finále jsme ale už byli připraveni. Start vyšel. Řadil jsem se před Marcela Dleska, což byla pro něj po delší době nová situace, kterou zřejmě neunesl. Poslal mě nesmyslným manévrem do betonů. Rána to byla pořádná, byl jsem přesvědčen, že je konec. Po vycukání z protisměru a opatrném oťukávání auta jsem k mému úžasu zjistil, že mu snad nic není a že to půjde. Ve skutečnosti byl prasklý chladič vzduchu, ale to jsem v tu chvíli nevěděl. Rozjel jsem se naplno a přechodné podmínky sedly mně i pošramocené hondě. Zajížděli jsme časy o vteřinu a půl rychlejší než vedoucí Marcel a další konkurenti.

Popředjížděl jsem co se dalo, ale dvě kola před cílem se ale projevil prasklý intercooler, radikálně klesl výkon a silou vůle jsem dokroužil na třetím místě. Děkuju všem v týmu za super odvedenou práci a poříčským divákům za podporu. Fakt mě to potěšilo. Marcel byl nakonec diskvalifikován. Chápu, že byli on a jeho tým vzteklí, protože jak známo: za kolizi vždycky může ten druhej. Z mého pohledu ale tentokrát nebylo co řešit. Chápu, že se mu nechtělo do šmykľavého, ale místa tam bylo na dvě auta. Mě připravil o možné vítězství a sebe o druhé místo a pohodlný náskok v šampionátu. Aspoň je to teď bodově o trochu napínavější, i když naše šance jsou stále jen teoretické. Díky všem, i přes trable to byl super víkend,” konstatuje Horčička.

Bronz získal Musil. “Finále - trápení - vše špatně. Průtrž, strašné množství vody co bylo na trati. Gumy co nefungovali, stěrače co nestíhali množství bahna, následně došla voda do ostřikovačů.

Na trati jsem si připadal jak bludný Holanďan. Přiznám se, že jsem měl jednu chvíli chuť vyjet z trati a skončit. Nakonec jsem dokroužil na čtvrtém místě. Po diskvalifikaci prvního Marcela na mě zbylo třetí místo. Na závěr chci poděkovat všem fanouškům, sponzorům a hlavně moji rodině, která je vždy se mnou,” uzavírá Musil. Šebo skončil čtvrtý a Dlesk byl diskvalifikován. Hilse se do finále neprobojoval.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů