Tereza Šimurdová
24. 9. 2024

Vojtěch Vaculík: Byla to Nová Paka, jak se patří

V divizi Superbuggy startovalo na šampionátu v Nové Pace devatenáct pilotů. Zlato si odvezl Petr Nikodém, druhý skončil Vojtěch Vaculík a jako třetí projel šachovnicovou vlajkou David Horák.

V prvním měřeném tréninku vyhrál Jakub Kubíček, druhý skončil, Vojtěch Vaculík. “Když jsem v pátek viděl trať, měl jsem strach, aby v sobotu nevypadala stejně, jako na letošním ME. Byl jsem ale na omylu. Organizátoři si totiž vzali kritiku k srdci a šlo vidět, že si místní pořadatelé opravdu dali do těla. Trať byla skvěle nachystaná. Povrch byl těžký a sypký, zkrátka Nová Paka jak se patří. No a vzhledem k tomu, že jsme nazbrojili buggy Porsche, čekal nás opravdu pěkný víkend,” vysvětluje Vaculík. Třetí skončil Petr Nikodém a čtvrtý David Horák. Druhý měřák ovládl Nikodém, druhý skončil Kubíček, třetí Luděk Dubravský, čtvrtý Vojtěch Vaculík, šestý David Horák.

První rundu vyhrál Horák, druhý skončil Radek Jordák, třetí Petr Nikodém, čtvrtý Vojtěch Vaculík. Druhou rundu vyhrál Jordák, druhý skončil Kubíček, třetí Vaculík, čtvrtý Nikodém, pátý Horák.

Třetí rundu vyhrál Nikodém, druhý skončil Horák, třetí Kubíček, osmnáctý Vaculík. “V první rundě mi hned po startu Roman Polák zaparkoval na autě a jízda musela být zastavena. Kluci mechanici mi odborně ,,sešili“ kapoty a opravili vzniklé škody a mohl jsem jít na start opakované jízdy. Z té jsem si odvezl opět druhé místo. Do druhé rundy jsem šel z první řady a cílem bylo především dojet. Povedlo se mi ukořistit opět druhé místo a to v těsném závěsu za Radkem Jordákem. Když jsem se chystal na start třetí rozjížďky a sedl jsem do auta, objevil jsem dost podstatnou závadu. Nevracela se mi řadící páka do výchozí polohy. To je dost nepříjemná závada, protože může velmi snadno dojít k nevratnému poškození převodovky. Právě z toho důvodu jsem do jízdy nenastoupil,” vysvětluje Vaculík.

V semifinále v první skupině vyhrál Petr Nikodém, druhý skončil Horák, třetí Vaculík. “Problém se nám nepovedl odstranit a náhradní díl jsme my ani nikdo jiný neměli, takže pro nás bylo semifinále podstatně napínavější. Naštěstí se ho ale povedlo obkroužit v pořádku a do cíle jsem se dostal na třetím místě,” říká Vaculík. V druhé skupině vyhrál Kubíček, druhý skončil maďarský pilot Szabolcz Klénancz a třetí Vít Nosálek. 

Zlato si tentokrát po několika smolných závodech odvezl Petr Nikodém. “Paráda, já doufám, že jsme konečně zlomili tu letošní smůlu, že jsme ji zahodili. A řekl bych, že stárnu, protože to je nějaký horší na ruce, než si pamatuju. Chtěl bych vyzdvihnout pořadatele tentokrát, trať byla skvěle připravená, než jak vypadala Evropa. Konečně jsme to dotáhli do cíle na jedničce, takže velká spokojenost za nás,” komentuje Petr Nikodém. Druhý skončil Vojtěch Vaculík. “Finále pro nás tedy bylo jisté! Na startu finále jsem stál ve druhé řadě. Po rozsvícení zelených světel vypálilo Porsche jako raketa směrem nahoru. Povedlo se mi protáhnout na třetí místo a skvěle si zazávodit s Davidem Horákem.

Ve čtvrtém kole mi začalo vařit auto a střídavě se mi zapínal teplotní zámek výkonu… Bylo to tedy napínavé nejen pro televizní diváky, ale i pro mě…V posledním kole se mi povedlo venkem předjet Davida v horní zatáčce u depa - aby taky něco viděli diváci z tribuny v depu. Už při předjíždění pod mostem začalo auto chrchlat a spadlo do ,,nouzáku“. Naštěstí se mi ale povedlo manévr dokončit a dokulhat do cíle. Odvezl jsem si tedy druhé místo!! Chci tentokrát moc poděkovat obzvlášť organizátorům, kteří si vzali kritiku z ME k srdci a trať krásně připravili. Takhle má vypadat závod v Nové Pace,” dodává Vaculík.

Třetí dojel David Horák.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů