Tereza Šimurdová
26. 9. 2024

Josef Švorc: Velice rychle jsem zjistil, jak je Evropa tvrdá

Do Francie v divizi Cross Cart soutěžilo jednačtyřicet pilotů, z toho pět našich. Do finále se tentokrát probojoval pouze Adam Kotaška a odvezl si šesté místo. Stupně vítězů tak tentokrát ovládli domácí. Zlato a body do tabulky vybojoval Olivier Barré, stříbro získal David Meat a bronz Valentin Comte.

“Trať v Saint-Igny nabízí zajímavý profil s několika místy vhodnými pro předjíždění. Bohužel se však už během prvních jízd ukázala jako náročná, když se rozbila a odhalila ostré kameny. Do závodu se přihlásilo necelých 50 závodníků, a tak deváté místo v kvalifikaci slibovalo dobrý start do celého víkendu,” komentuje Doležal.

V prvním měřáku dojel Doležal na sedmnáctém místě, Kuneš dvacátý, Švorc osmadvacátý, Kotaška devětadvacátý, Svoboda třiatřicátý. V druhém tréninku Doležal dojel devátý, Kotaška osmnáctý, Svoboda jednatřicátý. “Do St. Igny jsem se moc těšil, trať se mi vždy hrozně moc líbila a chtěl jsem si na ní zazávodit. To se mi podařilo. Co se nepodařilo byly tréninky. Nějaké čtyřicáté místo nebylo vůbec uspokojivé. Nezbývalo nic, než bojovat v rozjížďkách,” komentuje Svoboda.

Švorc skončil dvaatřicátý. “Na mistrovství Evropy do Francie sem se velice těšil, i když do poslední chvíle nebylo jisté, jestli se stihne dodělat auto nebo ne. Naštěstí se vše stihlo jen tak tak. V samotném závodě jsme ve volném tréninku řešili problém s napínákem řetězu, kvůli kterému jsem musel odstoupit. V měřených trénincích jsem se učil s autem a místní tratí,” míní Švorc.

Kuneš skončil osmatřicátý. “Hrozně jsem se těšil. Z videí jsem věděl, že trať vypadá profilově moc hezky. Když jsem trať viděl naživo, pochopil jsem že je úplně jiná než z videa. Má klesání, stoupání a bylo mi jasný, že to bude velký oříšek se tuto trať naučit. Ve Warpupu jsem si ji ošahal, podívali jsme se na kamery a šli jsme do měřáku s tím, že víme kde jsme dělali chyby a budeme se jich snažit vyvarovat. Objel jsem jen dvě měřený kola. To druhé se celkem povedlo, ale pak se rozbila převodovka a museli jsme měnit motor.  Naštěstí bylo mezi měřákama 2,5 hod času, takže jsme výměnu stihly bez problémů. Druhý měřený trénink jsme jeli na nakropeným, takže jsme nezrychlili,” popisuje Kuneš.

V první rundě Kotaška skončil třináctý, Doležal dvacátý, Kuneš třiadvacátý, Svoboda pětadvacátý, Švorc osmadvacátý. “V první rozjížďce jsem velice rychle zjistil, jak je Evropa tvrdá a že to není jen tak,” konstatuje Švorc.

V druhé rundě Doležal skončil jedenáctý, Kotaška dvanáctý, Kuneš osmnáctý, Svoboda jednadvacátý, Švorc šestadvacátý.

Buggyrent-banner

Ve třetí rundě Doležal skončil jedenáctý. “V rozjížďkách se nám podařilo vybojovat třetí místo, což nás v semifinále postavilo až do třetí řady,” popisuje Doležal. Kotaška čtrnáctý, Švorc sedmnáctý. “Ve třetí rozjížďce jsem měl kolizi hned po startu a dojížděl s poškozeným autem. Na postup do semifinále to bohužel nestačilo, ale na poprvé je pro nás čtyřiadvacáté místo krásný výsledek a doufáme, že v italské Maggioře se bude dařit o něco víc. Největší poděkování patří teamu RSK trade, kteří odvedli perfektní práci a všem ostatním co se podíleli na stavbě auta, Davidu Bendovi za půjčení obytňáku, mamce a taťkovi, bez kterých by to nešlo,” vzkazuje Švorc.

Kuneš devětatřicátý. “První runda byla ze třetí řady a dojeli jsme pátý, což bylo super. Do druhé rozjížďky jsme šli s tím, že se pokusíme posunout dopředu. Nepovedl se start, takže čtvrté místo bylo maximum. Do třetí jízdy jsme změnili nastavení auta. Musel jsem dojet třetí, abych se probojoval do semifinále a to se nepovedlo. V první zatáčce mi ťukli do předního kola a já se přetočil. Jinak se mi Francie líbila a příští rok se tam moc těším,” dodává Kuneš. Svoboda rundu nedojel. “V první jsem se probojoval na páté místo. V druhé rozjížďce jsem se po kontaktech propadl na poslední místo, ale opět si vybojoval 5. Abych se dostal do semifinále, věděl jsem, že musím dojel nejhůř třetí. Bohužel po strkanici v první zatáčce jsem zůstal ve svodidlech a veškerá naděje na semifinále byla fuč. Doufám, že se příští rok do evropy vrátím a bude se dařit více,” říká Svoboda.

Do semifinále se probojovali pouze Petr Doležal a Adam Kotaška. Doležal skončil devátý a Kotaška čtvrtý. “Cíl byl jasný – dostat se mezi první pětku, a proto jsem do toho šel naplno. Když už jsme bojovali o poslední postupovou příčku, motor náhle ztichl. Než se mi ho podařilo znovu nastartovat, předjeli mě ostatní jezdci a naděje na postup se rozplynula. Ze závodu si tak odvážíme jen málo bodů, ale zato spoustu nových zkušeností,” vysvětluje Doležal.

Buggyrent-banner

Ve finále tak bojoval pouze Kotaška a skončil na šestém místě. “Dalo to na pěknou pozici do semifinále. Tam jsem sice prvních pár kol se trošku hledal, ale poslední dvě kola se ve mně něco zlomilo, povedlo se mi probojovat na postupové páté místo, a kvůli odstupu Ivana pro selhání techniky nakonec čtvrté místo a tím pádem i konečně finále, ze kterého jsem si odvezl krásné šesté místo,” líčí Kotaška.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů