O víkendu 29. - 30. dubna se uskuteční ve Štikovské rokli u Nové Paky druhý letošní závod v autokrosu. Ten první proběhne 22. - 23. dubna v Humpolci. Na start se postaví jezdci v jedenácti kategoriích od začínajících malých závodníků v kategoriích Racer Buggy až po nejsilnější speciály v divizi Super Buggy.
Při pohledu do seznamu přihlášených lze zaregistrovat i několik zvučných zahraničních jmen. Tito jezdci se zúčastní závodu z důvodu testů před závodem Mistrovství Evropy. Přihlášku zaslali například do Super Buggy Denis Kuijpers z Nizozemí a Markus Thomas z Rakouska, do Buggy 1600 úřadující Mistr Evropy Kevin Peters z Lucemburska a dále Markus Wibbeler z Německa.
Samozřejmě, že nechybí prakticky nikdo z domácí špičky, můžeme se těšit na Petra Nikodéma, Jakuba Kubíčka, Radka Jordáka, Zdeňka Antonyho, Davida Horáka, Jaromíra Štětinu, Vladislava Štětinu a řadu dalších.
Do své neuvěřitelné 50. závodní sezóny odstartuje i autokrosový nestor Jaroslav Hošek.
Domácí příznivci se mohou těšit na výkony Jakuba Novotného, Lukáše Musila a Petra Šimurdy.
V této chvíli evidujeme již více než sto přihlášených jezdců.
Závodní program zahájí v sobotu od 8:30 hodin měřené tréninky. Nejzajímavější částí prvního dne budou první kvalifikační jízdy, které začínají ve 13:30 hodin.
Nedělní program startuje již v osm hodin. Semifinálové a finálové jízdy určí nejúspěšnější jezdce od 13:30 hodin.
Vrcholem letošní sezóny ve Štikovské rokli bude opět závod Mistrovství Evropy, který se uskuteční v tradičním termínu na přelomu června a července (30. června - 2. července) za účasti nejlepších evropských závodníků.
Když se počátkem sedmdesátých let zvažovalo uskutečnění prvního autokrosového závodu ve Štikovské rokli, kde se do té doby jezdil pouze motokros, málokdo věřil, že by tak obtížný terén zvládly i automobily. I když původní trať byla trochu jiná, s menším převýšením a kratší, povedlo se a autokrosová tradice tady trvá dodnes.
První závod se jel 21. listopadu 1971. Dalším mezníkem byl rok 1978, kdy se zde uskutečnil poprvé mezinárodní závod a o rok později první Evropa. A ME se koná dodnes bez přerušení.
V roce 1998 byl prostor závodiště zkolaudován jako závodní trať.
Výrazným doplňkem bylo v roce 2007 přemostění závodní trati z depa na diváckou stráň i s možností přejezdu záchranného vozidla.
Přejme si, aby druhý závod letošního Mistrovství České republiky nabídl opět zajímavou a dramatickou podívanou bez vážnějších havárií a technických závad.
Prostě, ať vyhrají ti nejlepší!
Pavel Vydra
tisková zpráva