Jak to celé sepsat, abych nikoho slovem neranil, neoznačili mě za hejtra a měl jsem ještě někdy v Bousově svoje depo😊? Nevím. Zkusím to prostě svým pohledem. Do dějiště závodu jsme odjížděli tradičně v pátek a do Bousova to máme nějakých 20 kilometrů, takže pohodička. V Boleslavi pršelo do středy, takže jsem si myslel že trať už by mohla být v pátek v dobrém stavu. Bohužel jsme po příjezdu zjistili, že Bousov postihla ve čtvrtek odpoledne velká průtrž mračen a trať byla hodně rozblácená.
To podpořil ještě páteční večerní déšť a zapršelo i v noci na sobotu. Výsledkem toho byl maglajz, tak jak ho známe asi jen z Bousova a autocross nám nabídl další ze svých podob. Tady se musím pořadatele zastat. Kdo zná Bousovský jíl, tak ví, že můžete najet jakoukoliv technikou a nebude to nic platné, protože tam uvízne cokoliv. Prostě to musí trochu proschnout. Pomatuju na hobbíky, že jsme se rozjížděli z louky abychom dokázali vyjet do první zatáčky…
Závod začal prvním tréninkem a nikomu se na trať nechtělo. Našli se však pokud se nepletu tři stateční a ti na trať najeli. Někdo to projel někdo ne. Druhý trénink už byl povinný a tak se jelo. Postupně se vyjela alespoň jedna závodní stopa, ale auta samozřejmě na těžkém jílu dostávala zabrat.
Já osobně trénink 3. místo. Obě rozjížďky také. Ano píšu obě, třetí série rozjížděk byla zrušena. Vím, že máme Sportity a funguje to, ale v tomto případě myslím byla na místě rozprava s jezdci a vysvětlit si situaci a co a jak. Tím se taky ukázalo, jaký hazard je dělat závod jednodenní. Já vím, že v minulých letech to vyšlo a stačilo se to odjet, ale tentokráte už ne. A za mě příště už ne jednodennímu závodu dopředu. Mě odpadli pro technické závady dva soupeři, takže jsme bohužel zůstali jen 4.
Proč tak málo? Jo v Evropě tuhle naši divizi dlouhodobě šikanovali tak, až dopadla, jak bylo pro někoho třeba a tím spousta lidí ztratila motivaci ty auta dělat. Jednodenní závod asi taky další jezdce nenalákal a termínová kolize s zónovým závodem na Slovensku dílo zkázy dokončila. I když tam to byla ještě větší bída napříč divizemi velké plechy nevyjímaje. Já závodím pro radost, a jezdit ve 4 autech mě tolik radosti nedělá.
Finálová jízda tedy ve 4 lidech. Start jsem z vnějšku trefil a odjel jsem druhý. Trošku jsem si s Dušanem zazávodili tak aspoň něco. Jemu pak zastávkovalo auto tak jsem se uklidnil a zkusil stíhat Marcela. Bohužel ve 4 kole mě odešel levý přední tlumič a olej z něj mě začal létat na přední sklo, takže nic moc. Tím to však nekončilo a začal jsem pociťovat, že mě auto nebrzdí. V předposledním kole se to projevilo naplno a brzdil jsem jen ručkou a očima. Navíc jsem přišel o jednu z poloos. Naštěstí to dalo nějak na projetí cílem na druhém místě. V depu jsem pak zjistili rozpadlé ložisko v levém předním kole, tím pádem pak praskl i kloub a rozhazovalo to destičky, proto byl měkký pedál bez brzdného účinku.
Takže pozitiva weekendu? Druhé místo a to, že jsme v neděli po obědě měli všechno rozebrané, umyté a můžeme chystat na poslední závod sezony. Velkou radost máme z vítězství Libora Paula v superbuggy a pro třetí místo si doslova skočil Roman Polák. Takže výsledkově pro nás Boleslaváky a kamarády super. Potěšil nás i Vojta Kára, který dlouhodobě dělá z mediální stránky pro autocross strašně moc a dal nám šanci pro O2 sport představit naší divizi a auto. Jen doufám, že jsem tam nenaplácal úplné blbosti a nevystřihnou to 😊.
Bousovskou trať mám rád a kdyby se tam nejezdilo byla by to podle mého škoda. Chápu, že je to těžké a když se dělá akce tak nejsou lidi, peníze, materiál, ale takto už to příště s veškerou úctou k lidem, co se na pořádání závodu podíleli dle mého nepůjde. To už by tam těch aut mohla přijet jen polovina a diváků ještě míň. I pro ně to myslím z diváckého pohledu není ono, nějak se mě zdá, že z jejich míst je ta přehlednost trati horší, než bývala. Ale to je třeba jen můj dojem a názor těch se kterými jsem mluvil jen já. Jsem optimista a tak věřím, že příště to bude zase na dva dny a mnohem lepší!
Na závěr díky moc týmu za přípravu auta a všem co nás podporují a fandí nám. Speciální díky našemu skvělému fanclubu z Nové Paky. Ráno se probudit, mít připravené pivečko na stole a slyšet podporu na trati je super. Ahoj v Sedlčanech!
Jirka Bret