Usměvavý, pohodový jezdec, který se již zabydlel v kategorii Super Buggy – to je Szabolcs Klenáncz, který pochází z Dömsödu v župě Pest v Maďarsku. Od roku 2023 se pravidelně účastní našeho domácího šampionátu, a proto mé otázky směřovaly nejen k uplynulé sezóně, ale i k novinkám, které se svým týmem chystá na rok 2025.
Ahoj, loňská sezóna už je za tebou. Jak ji hodnotíš?
Upřímně, nebyla pro mě vůbec dobrá. Měli jsme spoustu technických problémů s řídící jednotkou, které jsme vyřešili až v polovině sezóny. Začátek byl přitom skvělý – v Humpolci jsem skončil třetí. Chtěl jsem bojovat o celkové umístění v top 3, ale bohužel to nevyšlo.
Jaké změny jsi udělal na buggy pro letošní rok?
Jezdím se stejnou buggy jako loni, jen jsme upravili mapu řídící jednotky. Nechci už investovat do tohoto auta, protože na rok 2026 připravujeme úplně nový speciál. Bude mít stejný podvozek, ale vyměníme spoustu dílů.
Co očekáváš od letošní sezóny?
Bude to hodně náročné – čeká mě spousta závodů i práce. Jsem ale rád, že sezóna začíná v Nyirádu a že se tento závod započítává i do českého šampionátu. Mým cílem je znovu bojovat o top 3 v celkovém pořadí.
Jak vnímáš konkurenci v Super Buggy?
Každý závodní víkend je důležitý. Kategorie je plná rychlých jezdců a každý chce být první v cíli. Letos je to ještě těžší než loni, protože mnoho soupeřů má nové buggy a motory. Uvidíme, jak se tyto úpravy projeví.
Jak ses připravoval na sezónu?
Letos jsem měl klidnou zimu. Kvůli zranění zad v říjnu jsem nechodil do posilovny, spíš jsem relaxoval. Uvidíme, jestli to bude stačit na konkurenty.
Jaké tratě ti vyhovují nejvíce?
Mám jednoznačně raději české tratě, maďarské mi vůbec nesedí – jsou nudné, ploché a bez zajímavých prvků. Český autokros je jiný, tratě jsou technické, náročné a plné skoků. Třeba Poříčí je vždy perfektně připravené a rychlé, Přerov miluju kvůli velkému skoku a rychlostem přes 170 km/h. Nová Paka je těžká na driftování a sjezd od depa, ale hluboké díry tam dělají řízení hodně náročné.
Jak funguje spolupráce s týmem?
Tým je skvělý! Kluci pro mě i pro buggy dělají maximum. Korona Zoli stráví u auta nekonečné hodiny a bez něj by tým nemohl fungovat. Kdyby tu nebyl, určitě bych teď nezávodil.
Jaké technické problémy tě nejvíc trápí?
Samotné technické problémy mě tolik neomezují. FIA ale dělá z autokrosu blázinec – obrovské motory bez restriktorů, lehké buggy, a přitom požadují bezpečnost. Ale pravidla jsou pravidla, musíme je dodržovat.
Uvažoval jsi někdy o změně disciplíny?
Ne, autokros je pro mě jasná volba. Miluju ten výkon bez omezení. To je přesně to, co chci!
Děkuji za rozhovor.
David Jeřábek
www.autokrosar.cz