V divizi Touring Autocross se tentokrát v Přerově sešli čtyři piloti. Zlato si odvezl Dušan Horčička, stříbro Marcel Dlesk a bronz Jiří Bret. Čtvrté místo obsadil Ján Šebo.
V prvním měřeném tréninku zvítězil Marcel Dlesk, druhý skončil Dušan Horčička. „Do Přerova jsme přijeli s cílem vyhrát. Což je vždycky problém… Od měřáku bylo jasné, že Marcel Dlesk přijel ve formě a že nás čeká boj na celý víkend,“ vysvětluje Horčička.
Třetí místo obsadil Ján Šebo a čtvrtý skončil Jiří Bret. „Do Přerova jsme přijížděli s opravenou hlavou válců, plni očekávání, jak bude motor fungovat. Naštěstí vše proběhlo bez problémů, takže klasicky brzdil pouze jezdec. Od pátku se mi bohužel nejelo dobře – ve středu jsem dobral antibiotika a shodil sedm kilo. Na jednu stranu to bylo fajn, ale bez energie se závodí těžko. První trénink byl hrůza, spadla hadice od turba, ve druhém to bylo už trochu lepší, ale ztráta na prvního byla značná,“ vysvětluje Bret. V druhém měřáku zvítězil Horčička, druhý skončil Bret, třetí Šebo. Dlesk neodstartoval.
První rozjížďku vyhrál Horčička, druhý skončil Dlesk, třetí Bret a čtvrtý Šebo. Druhou rozjížďku opět vyhrál Horčička, druhý byl Bret, třetí Šebo a čtvrtý Dlesk. Třetí rozjížďku vyhrál Dlesk. „V rozjazdách sme boli rýchli, mali sme najlepšie časy. Prvú rozjazdu sme skončili druhý so zahádzaným sklom od blata, druhú rozjazdu nás poslal Dušan na zvodidlá, takže sme ju nedokončili, tretiu rozjazdu sme vyhrali,“ říká Dlesk. Druhý skončil Bret, třetí Horčička. „Konečně jsme se naučili startovat, což nám pomohlo vyhrát první dvě rozjížďky, i když s trochou štěstí. Zdálo se, že soupeři jsou rychlejší. Do nedělní třetí rozjížďky jsme nemuseli nastupovat, pole position byla jistá. Potřebovali jsme však otestovat, zda je auto po sobotní zátěži připravené závodit,“ pokračuje Dušan Horčička. Čtvrtý skončil Šebo.
Finálovou jízdu vyhrál Horčička a odvezl si tak zlato. “Start jak zamlada. Před první zatáčkou šel Marcel do kontaktu. Dalo se to ustát, za mě OK. Větší šok mi připravila samotná trať, která byla k nepoznání. Vylízaná a pogumovaná až k vnějším svodidlům. Podobně to bývá v Přerově často, ale zatím nikdy až tak. První kolo a půl bylo velice nervózní, ale pak jsem přizpůsobil rychlost a styl jízdy stavu a povaze vozovky a podařilo se dominantně vyhrát. Díky moc všem, kteří se o to zasloužili a všem, co přišli na návštěvu do depa,” míní Horčička.
Druhý skončil Dlesk. “Do finále sme nastúpili s prasknutými zvodmi a dierou na hadici od turba, takže naša Fabka nemala dosť výkonu, ale aj tak sa nám podarilo skončiť druhý, čo sme radi,” komentuje Marcel Dlesk.
Třetí dojel Bret. “Finále jsem zkusil odstartovat a když jsem se zařadil za Dušana a Marcela a pochopil, že moje obstarožní pneu na nagumované černé hlíně fungovat nebudou, tak jsem se spokojil se třetím místem na kterém jsem dojel. Trať v Přerově nepatří mezi moje oblíbené, jezdit 160km/h na vytočenou čtyřku dolů z kopce se mě úplně nezamlouvá, ale výsledek fajn a pořadatelsky taky super. Bohužel jsem vyfasoval další antibiotika a úspěšně shazuju i další kila, tak doufám že se dám do kupy a v Pace se ukážeme v plné síle,”říká Jiří Bret. Čtvrtý Šebo
Tereza Šimurdová
www.autokrosar.cz