Autokrosová sezona odstartovala a již tradičně se tak stalo v Humpolci. „Po měsících příprav a hektických závěrečných čtrnácti dnech, kdy jsme do depa museli narovnat skoro 170 týmů, musím konstatovat, že závody jako takové se povedly na jedničku s hvězdičkou. Všichni jsme nadmíru spokojeni a myslím si, že úsilí, věnované přípravě závodu, bylo zúročeno.
Vedle mnoha jezdců dorazila i spousta diváků a viděli nádherné souboje. Všem pořadatelům, jezdcům, divákům a partnerům chci poděkovat za takhle krásný závod. Se zvelebováním areálu nicméně nekončíme a hodláme v něm pokračovat. Drobných chybiček jsme si samozřejmě vědomi. Chceme se z nich poučit a příští závod vyšperkovat ještě více Nutno ještě poděkovat městu Humpolec, z jehož rozpočtu byl závod významně podpořen, bez této finanční injekce bychom tento víkend dost těžko ufinancovali. “ hodnotí úvodní letošní podnik Josef Špaček, předseda pořádajícího AMK Zálesí Humpolec.
V divizi Touring1600 vstoupil do sezony nejlépe její úřadující šampion Tomáš Jánoš. „Hele, předně musím pochválit pořadatele za to, co provedli za změny v zázemí i na trati. Krásně se závodilo a tím více mě humpolecké vítězství těší (smích). Všechny rozjížďky umožnily perfektní svezení. Na finále už sice byla trať trochu rozbitá, ale to bylo pro všechny stejné. Nádherně jsem se povozil a jsem rád, že naše malé autíčko konečně skvěle funguje. Každopádně humpoleckým pořadatelům díky,“ nešetří chválou východočeský závodník.
Tradičně početnou kategorii Kartcross ovládl Lukáš Svoboda. „Jednoduché to rozhodně nebylo. Už před startem nás totiž postihly technické problémy s palivovou pumpou. Při řešení tohoho problému jsme asi udělali někde chybičku a výsledkem bylo, že mi během druhého měřáku spadla benzinová hadice. Čas z úvodního tréninku přesto stačil na solidní páté místo. Úvodní rozjížďku jsem vyhrál. Komplikace nastala ve druhé, která se jela ještě v sobotu odpoledne. V té jsem z vedoucí pozice odrazil obě zadní pneumatiky a dojel poslední. Do závěrečné rundy to znamenalo, že budu muset hodně stíhat. Hned v první zatáčce jsem se však po kontaktu přetočil a musel stíhat znovu.
Když jsem dojel skupinku tří jezdců, ten první z nich měl odraženou pneumatiku a hodně to brzdil. Jak jsem přilétl z velké dálky ve velké rychlosti, nedobrzdil jsem a najel na ně zezadu. Auto vylétlo do vzduchu, praskla mi levá přední těhlice a opět jsem nedojel. V semifinále se mi podařilo probojovat na druhé místo. Ve finále jsem po velkém boji se Standou Brouskem využil jeho chybičky, ujal se vedení a zvítězil. Bylo to hodně těžké finále. Poděkování každopádně patří pořadatelům za perfektně připravenou trať,“ hodnotí svoji cestu k vítězství pelhřimovský pilot.
Vlastimil Resl