S plánem zaútočit na titul v divizi Touring2000 se před sezonou netajil Josef Bartoš. „Letošní prioritou nadále je jet o titul, byť dosavadní průběh sezony není v tomto ohledu úplně optimální,“ uznává objektivně mladoboleslavský pilot, jenž letos jede první kompletní sezonu s vozem Škoda Fabia. „Vloni jsem do sezony vstoupil až v její polovině závodem v Poříčí nad Sázavou. Felicii, se kterou jsem předtím vyhrál v letech 2018 a 2021 titul v Divizi2, jsem totiž prodal krnovskému Martinovi Košťálovi. My se zaměřili na stavbu nové Fabie,“ vysvětluje a nabízí se otázka, proč se odhodlal k této změně.
„Chtěl jsem novější techniku a zároveň ještě nadále zústat v Divizi2. Stavba se trošku opozdila a úvodní podniky jsme nestihli. Kdybychom to hrotili, asi by se stíhat daly, ale jet se syrovou, neodzkoušenou technikou, pro nás nemělo význam. Chtěli jsme nastoupit s parádně postaveným a připraveným autem. Přesto se loňské závody nesly především v duchu testování a vítězství na domácím dolnobousovském podniku bylo příjemným bonusem (úsměv).“
Letos už jsi nastoupil do sezony od začátku.
„V Humpolci se nám celý víkend celkem dařilo. Akorát se nám na nakropené trati nepovedl finálový start a z první zatáčky jsem odjížděl úplně poslední. Přesto se po stíhací jízdě povedlo vybojovat čtvrté místo, které bylo za dané situace dobré a uspokojivé. V Nové Pace jsme začali druhým tréninkovým časem. Celý víkend se nám opět dařilo a panovala maximální spokojenost. Vázly pouze zadní tlumiče, které nebyly optimálně nastavené. Na místě to však nebylo řešitelné. Finálové odstoupení nicméně nezpůsobily tlumiče, ale prasklý kloub na poloose…“
Zmiňuješ problémy s tlumiči. Co s tím?
„Před Přerovem došlo k repasi tlumičů ve firmě Protlum. S jejím majitelem Jindřichem Křístkem spolupracuji nějakým třetím rokem a jsem velmi spokojen. Pan Křístek celé tlumiče předělal a auto rázem funguje úplně jinak a mnohem lépe. Teď jsem maximálně spokojen.“
Nakolik to bylo znát v Přerově?
„Hodně. Povedlo se mi hned vyhrát oba měřáky. Pak však přišla úvodní rozjížďka a v té odešla převodovka. S touto závadou jsem, kvůli bodům, musel odkroužit i druhou rundu. Pak jsme převodovku vyndali a můj mechanik Marco Bonomo jí odvezl do Mladé Boleslavi k mému taťkovi, který jí dal přes noc dohromady. Marco se vrátil někdy v půl třetí ráno, vrátili jsme převodovku do auta, vyzkoušeli na kozách, jestli řadí, a teprve pak jsme šli spát. Následně se podařilo vyhrát ranní rozjížďku a zajistit si do finále start z třetí pozice v první řadě. Po startu jsem odjel třetí, ale po strkanici následoval propad na šesté místo. Následovala stíhací jízda a posun na druhé místo, když jsem v závěru ještě zabojoval o vítězství s Lukášem Mihulkou.“
Právě Lukáš je lídrem průběžné klasifikace. Jak hodnotíš současnou konkurenci v Touring2000?
„Lukáš vyhrál všechny tři letošní závody a má velký bodový náskok. Stačí mu tedy už jen sbírat body. Každopádně nevzdávám nic. Konkurence v Touring2000 je veliká. Hodně silní jsou Tomáš Hašler a Václav Ciminga, rovněž nový přírůstek Martin Košťál. Podceňovat rozhodně nejde ani Honzu Šindeláře, byť si letos zatím ve finále vybíral hrozně smůly.“
Autokros je týmovým sportem. Chceš někomu poděkovat?
„Určitě. Klíčovými osobami mého týmu jsou nyní především Marco Bonomo, dále Tomáš Mráz, Radek Žebro a Petr Svárovský alias Hardy, byť ten se momentálně zotavuje po autonehodě. Důležitou osobou mého závodění je táta. Dále to jsou Péťa Duřt a nově také Kuba Novotný. K tomu mám zajímavou historku. Jelikož nemám řidičský průkaz skupiny E, vlek s autem na závody mi vozí buď Hardy, který je momentálně zdravotně indisponován, nebo Radek Žebro. Ten se však do Přerova nechystal a pojede až do Poříčí. Pak pomohla náhoda. Táta Kuby Novotného s týmem odjížděli do Údolí mamutů v pátek ráno a Kuba, který tak brzy nemohl, nás požádal, jestli ho vezmeme z Jičína. Cestu tam odřídil Péťa Duřt a pak se nabídnul Kuba, že by rád řídil. A když už odjel cestu tam, ujal se i té zpáteční (úsměv). Za mediální propagaci našeho krásného sportu pak děkuji webu autokrosar.cz a časopisu Rally.“
Závěrem se tě zeptám na tvé plány do druhé poloviny sezony.
„Plánem je pořád bojovat o titul. Ten se po rozpačitém úvodu sezony sice vzdaluje, ale ještě zbývají tři závody a za ty se může v autokrosu stát cokoliv. Právě proto mě tento sport pořád nabíjí energií a je součástí mého životního stylu.“
Vlastimil Resl