Pouhé čtyři starty loni absolvoval Josef Bartoš. „Částečně jsem uplynulou sezonu relaxoval a pak nás také přibrzdily technické problémy,“ vysvětluje příčiny sporadické účasti mladoboleslavský pilot.
Josef Bartoš patří ke stálým účastníkům divize Touring2000 hned od jejího zařazení do republikového šampionátu. Loni však v domácím mistrovství startoval jen třikrát. „Hned na úvodním humpoleckém podniku jsme skončili již na začátku. Po kontaktu se svodidlem jsme nestihli v provizorních podmínkách zprovoznit vůz. Naopak domácí Dolní Bousov se nám vydařil a bylo z toho ve finále druhé místo za Lukášem Mihulkou. Domácí sezona pro nás skončila předposledním závodem v Nové Pace. V sobotu totiž odešla převodovka a v neděli motor. Vzhledem k postavení v tabulce bez šance na nějaký solidní konečný výsledek nemělo smysl hnát se ještě do Sedlčan,“ vysvětluje slabší domácí účast Jožin.
Ten si nejvíc užil Novou Paku, kdy startoval v rámci Mistrovství Evropy ve vloženém závodě divizí Touring. „Ta Evropa byla super a jsem ohromně spokojen. Byl to vrchol sezony. Určitě mám radost, že jsme měli možnost svézt se v rámci evropského šampionátu na legendární novopacké trati. V divizi Touring nás jelo devatenáct, z toho šest dvoukolek. Porovnání s piloty čtyřkolek, to bylo hlavně na startech peklo (smích). Vypálili a na tebe pak lítaly šutry odevšad. Ty jsi pak jel za nimi. S tím jsme však museli počítat, už když jsme se přihlašovali. Považuji za obrovský úspěch, že se mi jako jedinému s dvoukolkou podařilo dostat do finále a tam dojet na devátém místě.“
Dlouholetým jezdcem divize TouringAutocross je také Josefův bratr Jan. Ten však poslední sezony působí v královské kategorii SuperBuggy. „Pořád má buginu po Petru Bartošovi. Když jí pořídil, měla atmosférický motor BMW. Taťka do ní udělal turbomotor podobný tomu, který jel brácha ve Fabii v divizi TouringAutocross. Teď se snaží posouvat dál, ale konkurence v SuperBuggy je obrovská,“ zmiňuje Josef bratra a závěrem nastiňuje své plány do letošní sezony?
„Udělali jsme nějaký upgrade na motoru a jdeme do jiného turba. V tomto ohledu však v naší divizi nejsem jediný. Jsem zvědav, jestli se auto povede zase posunout o kus dál. Rádi bychom jeli kompletní republiku a tam udělali titul. Ten jsme získali v letech 2018 a 2021 ještě s Felicií a teď bychom rádi první titul s Fabií. Za to, že pořád závodíme, chci poděkovat mechanikům, taťkovi, webu autokrosař a časopisu Rally za propagaci autokrosu a rodině za trpělivost, a že se mnou vše zvládá.“
Vlastimil Resl