V divizi D4 soutěžilo na republikovém závodě v Nové Pace šest aut. Zlato si odvezl Josef Sitek, druhý dojel Tomáš Kebrt a třetí Lukáš Barták.
První měřený trénink vyhrál Zdeněk Tauchman, druhý skončil Filip Volf, třetí Josef Sitek. „Jak se říká, trať v Nové Pace je mekka autokrosu, proto jsem k ní přistupoval se značným respektem. To, že vyhraju Paku, o tom se mi ani nesnilo. Trať byla perfektně připravená a celá organizace byla na výbornou. Technické problémy, které nás potkaly v Přerově, se nám podařilo opravit a stroj byl připraven na jedničku,” komentuje Sitek. Čtvrtý dojel Josef Barták, pátý Tomáš Kebrt.
Ve druhém měřáku vyhrál Volf, druhý skončil Sitek, třetí Tauchman, pátý Kebrt a šestý Barták. „Závod v Nové Pace pro nás byl ověřením, zda jsme závadu na autě odstranili. Auto fungovalo, ale nemohl jsem chytit rytmus. Měřáky se mi moc nepovedly a kluci byli velmi rychlí, takže bylo těžké se dostat dopředu. Navíc je trať náročná na výkon motoru, a ten mi trochu scházel, kluci jsou fakt střelci,” vysvětluje Barták.
První rundu vyhrál Sitek, druhý dojel Volf, třetí Tauchman, čtvrtý Barták a šestý Kebrt. Druhou rundu obhájil Sitek, druhý skončil Volf, třetí Tauchman, pátý Kebrt a šestý Barták. Třetí rundu vyhrál Volf, druhý skončil Tauchman, třetí Kebrt, čtvrtý Sitek. „Sobotní rozjížďky se mi podařily vyhrát stylem start–cíl. V neděli se mi třetí rozjížďka vůbec nepovedla. Hned po startu jsem prořadil a v chumlu se propadl na spodní příčky. Nechtěl jsem dál riskovat a rozjížďku jsem v klidu dojel za Tomášem Kebrtem,” popisuje Sitek. Pátý dojel Barták.
Ve finále Sitek obhájil svou pozici a odvezl si zlato. „Nastala finálová jízda a já si řekl větu ‚všechno nebo nic‘. Start z první řady se mi podařil a já to odpálil na prvním místě. Do zrcátek jsem raději nekoukal a jel, co to šlo. Finálová jízda pro mě proběhla bez komplikací. Všichni jezdci sváděli krásný finálový boj. Škoda kolize mezi Zdeňkem Tauchmanem a Filipem Volfem, kteří sváděli úžasný boj o druhé místo, ale holt to je autokros,” dodává Sitek.
Druhý skončil Tomáš Kebrt a třetí Lukáš Barták. „Do finále jsem šel až ze šesté pozice, ale nakonec jsem si díky chybě soupeře dojel pro bronz. Závěrem bych chtěl moc poděkovat mechanikovi, který musel sám v Pace servisovat obě buginy,” říká Barták.
Tereza Šimurdová
www.autokrosar.cz