Napilno má hned od začátku rallycrossové a autokrosové sezony Komise Off-Road Autoklubu České republiky. „Již před začátkem sezony Komise tradičně uspořádala školení ohledně řádů a bezpečnosti a to pro skupinu činovníků a pořadatelů, školení jezdců a školení traťových komisařů,“ vrací se k první akci ještě před ostrými závody Milan Tejchman a nemůže si odpustit jednu připomínku. „Tady musím zmínit, že každoroční slabá účast jezdců na školení má přímou úměru a odraz na znalost řádů, což přináší během sezony naprosto zbytečné a z neznalosti vyhrocené situace.“
Poté již se rozezněly motory závodních speciálů v bitvě o první letošní mistrovské body. „Rallycrossovou sezonu zahájil závod v polském Slomczyně, kde zázemím i pořadatelsky byl závod na velice dobré úrovni a byl hodnotným závodem Mistrovství ČR,“ pochvaluje si předseda Komise Off-Road.
Autokrosová sezona letos přivítala novou kategorii. „Nově vzniklá třída „Evropský CrossCar“ však v žádném případě nemá konkurovat pohárovému závodu MASCOM Cup, ale otevírá možnost startu těchto vozidel v rámci Mistrovství ČR,“ vysvětluje Milan Tejchman a přidává své dojmy k úvodnímu podniku autokrosové sezony. Ten hostila humpolecká Arena Pod Vilémovským lomem. „Humpolec byl, vzhledem ke kvalitě pořadatelů, na standardní vysoké úrovni. V nové kategorii „Evropský CrossCar“ bylo přihlášeno pouze jedno vozidlo, které výkonem vozidla i věkem jezdce poskytlo možnost přiřazení do třídy JuniorBuggy. Divákovi se tím, místo kroužení jednoho vozidla po trati, nabídne přímé srovnání jiných koncepcí vozidel. Není vždy ideálním řešením spojovat třídy, ale řády nám to umožňují. K drobnému zaváhání došlo následně při oddělení daného jezdce z bodování třídy JuniorBuggy, což částečně ovlivnilo výsledek daného závodu. Komise však vydala stanovisko, aby se tato chyba neopakovala a sjednala budoucí nápravu…“
Hned nadcházející víkend pokračoval republikový šampionát na tradiční evropské trati v německém Matschenbergu, kam zavítal vůbec poprvé. „Matschenberg byl krokem do neznáma. Vzhledem k tomu, že pořadatel je taktéž pořadatelem Mistrovství Evropy, však byla komunikace na profesionální úrovni a veškeré požadavky, které byly stanoveny na prosincovém jednání, kdy za Komisi jednali Pavel Vávra a Milan Tejchman, byly splněny. Jednodenní závod bez RacerBuggy byl kompletním Mistrovstvím ČR na úrovni hodné Mistrovství Evropy. Při tomto závodě se již jela samostatně třída „Evropský CrossCar“. Ta pro doplnění dává možnost startovat s vozidlem CrossCar ostatních zahraničních států nebo také s vozidly ze série MASCOM Cup jezdcům, kteří v tomto pohárovém závodě nechtějí startovat, ale vozidlo mají,“ vrací se Milan Tejchman k druhému podniku českého šampionátu a pokračuje dalšími informacemi.
„Změny, které si Komise připravila na průběh sezony, jsou konečné spuštění přihlášek přes informační systém Autoklubu ČR. Zde se v sekci vydání licence nyní jezdec bude přihlašovat na závody Mistrovství ČR a odpadne mu tak složitá administrativní práce. Novinkou pro nadcházející autokrosovou sezonu bude například zrušení léta zažitého Parc Fermé, podobně jako u tříd RacerBuggy, které již funguje v v letošním roce. To umožní týmům dřívější odjezd ze závodů. Dále připravujeme sjednocení plechových tříd, otevření vozidel D6 s objemem motoru do 2000ccm a dále úpravu předpisu D5 pro stávající vozy TouringAutocross a otevření objemu motoru do 5000ccm. Samozřejmě se nám během sezóny objeví další případy situací, které si vyžádají případnou změnu řádů, ale to je naše práce.
Sezona se nám rozjela dobře a už se těšíme na další závody – v autokrosu MČR v Přerově ve dnech 21. - 22. května a v rallycrossu MČR v Sedlčanech ve dnech 11. - 12. června.“
Vlastimil Resl
Tisková zpráva