Tereza Šimurdová
18. 9. 2024

Marcel Dlesk mi v Pace nedal sebemenší příležitost ho předjet, vypráví Lukáš Musil.

V divizi Touring Autocross přijelo do Nové Paky bojovat sedm jezdců. Zlato si odvezl Marcel Dlesk, druhý skončil Lukáš Musil, třetí Jiří Bret. Dušan Horčička kvůli kolizi v druhé rundě musel ze závodu odstoupit.

V prvním měřeném tréninku vyhrál Marcel Dlesk, druhý skončil Dušan Horčička a třetí Lukáš Musil. Jiří Bret dojel na sedmém místě. Druhý měřák vyhrál zase Dlesk, druhý skončil Musil. „Bylo z toho druhé místo celkově. Dobrý start do závodu, ale následně přišla studená sprcha,“ říká Musil. Třetí skončil Lukáš Červený. Bret dojel čtvrtý. „První trénink katastrofa – poslední místo. Druhý jsem už trošku vylepšil a výsledkem bylo čtvrté místo,“ komentuje Bret.

První rundu vyhrál Dlesk, druhý skončil Bret, třetí Pavel Vávra. Lukáš Musil dojel pátý. „První rozjížďka, třikrát opakovaný start a spojka KO. Sobotní večer je o zábavu postaráno. Převodovka ven, výměna spojky a menší sváření na autě po kontaktu s Dušanem Horčičkou hned na startu. Vše jsme stihli,“ popisuje Musil.

Druhou rundu vyhrál Dlesk, druhý skončil Musil, třetí Červený. „Neděle ráno nás čekal start zezadu, ale na kopci jsme byli třetí a stíhali první dvojici – Jiří Bret a Marcel Dlesk. V nájezdu do druhého kola v kopci měl Jirka asi technickou závadu, vyjel ze stopy do hlubokého a následoval náraz do svodidel. Ty ho odrazili zpět do stopy. Já stačil projet, ale za mnou jedoucí Dušan už ne. Následovala rána s fatálním výsledkem pro jeho auto. Dušan ze závodu odstoupil,“ konstatuje Musil. Jiří Bret dojel šestý.

Třetí rundu vyhrál Musil, druhý skončil Rostislav Hilse, třetí Lukáš Červený. Bret dojel sedmý. „Nedělní ranní rozjížďka začala skvělým startem zvnějšku a šel jsem do vedení. Bohužel v cíli prvního kola mi praskla levá páka řízení a neřiditelné auto šlo na vnějšek do svodidel. Bohužel náraz mě odrazil zpátky do trati, kde zrovna projížděl Dušan. Rána jak z děla, přiznám se, že jsem chvilku nevěděl, kde jsem. Já předek auta nikde, Dušan bok rozpáranej jak od nosorožce. Koukal jsem pak na videa a měli jsme fakt štěstí v neštěstí. Ta rána jít, jak se říká, na komoru, tak by to byl velký průser. V depu jsme zjistili, že na předku je potřeba vyměnit prakticky všechno. Honza Hroška mi půjčil auto a jel jsem domů do Bolky pro další díly, které jsme už s sebou neměli. Kluci na tom celý den makali, aby to dali alespoň do trošku pojízdného stavu, což se podařilo. Ale třeba tlumič jsme neměli, takže ho kluci nějak spáchali z dílů zadního. O geometrii a dalších dílech nápravy radši mluvit nebudu,“ vysvětluje Bret.

Ve finále Dlesk obhájil svůj víkendový výkon a z Paky si odvezl zlato. „Závody v Novej Pake pre nás prebiehali veľmi dobre. Merané časy sme vyhrali, prvú aj druhú rozjazdu tiež, takže tretiu sme vynechali. Finále taktiež štart – cieľ a prvý. Aj keď rivalita a emócie sú v každých závodoch, neteší nás a je nám ľúto, ako dopadol závod pre Dušana Horčičku. Našťastie sa nikomu nič nestalo a to je hlavné. Zabezpečili sme si pohodlný náskok na prvé miesto a všetko sa rozhodne v Sedlčanoch. Tešíme sa,“ míní Dlesk.

Druhý skončil Lukáš Musil. „Třetí, i když trochu prořídlou jízdu, jsem vyhrál. Na rošt finále jsem nastupoval jako druhý. Vybral jsem si venkovní stopu a doufal, že Marcela do kopce udělám, ale nepovedlo se. Marcel byl na kopci první a já hned za ním. Stíhal jsem ho a čekal, jestli zaváhá, ale je dost zkušený a rychlý. Nedal mi sebemenší příležitost ho předjet. I tak jsem si závody já i celý tým užil. Doufám, že jsme pobavili i diváky. Chci poděkovat AMK Nová Paka za krásné závody, všem sponzorům, fanouškům a v neposlední řadě mojí rodině za podporu. Jako poděkování ode mě máte stříbro,“ vzkazuje Musil.

Třetí dojel Jiří Bret. „Finále, teda poslední řada, a to nemáte moc dobré vyhlídky. Navíc jsem si říkal, že musím začít pomalu, kdyby se mělo něco na autě rozpadnout. Start jsem ale trefil a vyjel jsem nahoru čtvrtý. Zapomněl jsem i na stav auta a jel jsem za Lukášem Červeným. Toho se mi ve sjezdu v posledním kole podařilo předjet a dojel jsem pro nás na až neuvěřitelném třetím místě.

Když jsem dojížděl ke stupňům vítězů, tak upadl přední třmen, zablokoval kolo a auto už se nehlo. Jel jsem na antibiotikách a přiznám se, že v cíli jsem toho měl opravdu dost a utahaný jsem byl neskutečně. Na závěr díky všem, co nám pomohli a fandili. Speciálně pak mým mechanikům, kteří dokázali auto opravit. Dušanovu týmu přeji brzké uzdravení auta,“ dodává Bret.