Hodiny již tikají stále rychleji. Druhý podnik Mistrovství Evropy v České republice se blíží. Venku je již spousta informací včetně přihlášených jezdců a bude to opět zábava. Navíc skvělý doprovodný program a je zaručeno, že nudit se nebudete.
Autocross news
Ohlasy po sobotě:
Eliška Pytlounová
Petr Nikodém
David Horák
Jakub Novotný
Zdeněk Antony
Časový harmonogram
Sobota
13.30 druhý měřený trénink 16.00 první rundy
Neděle 8.30 druhé rundy 11.30 třetí rundy 14.30 semifinále a finále
Jedním z vrcholů domácí motoristické sezony je již několik let podnik evropského autokrosového šampionátu v Přerově. Jinak tomu nebude ani letos. Vedle soubojů evropské špičky všech kategorií pořadatelé připravili i několik bonusových taháků , závodní premiéru v kategorii SuperBuggy si odbude Tomáš Enge a v neděli předvede své umění jeden z nejlepších světových akrobatických pilotů Martin Šonka. Pořadatelé nezapomínají na žádnou skupinu obyvatel, takže budou připraveny i program a atrakce pro dětské účastníky všech věkových kategorií.
Hlavní organizátor Jakub Vymazal je znám tím, že se snaží nabídnout zábavu co nejširšímu spektru diváků. Tento trend hodlá zachovat i pro letošní evropský podnik, který se v Údolí mamutů uskuteční 20. - 21. srpna. „Víkend bude opravdový nabitý. Rychlým výčtem a jedním dechem by se dalo říct: našlapaný motoristický víkend plný napínavých soubojů a dechberoucích situací na závodní trati i mimo ni. Letos jsme se zaměřili i do vzduchu a brutální akrobatický projev přiletí ukázat Martin Šonka, na závodní trati zase bude zářit opravdová motoristická persona Tomáš Enge, na podiu Jumping Drums, za mikrofonem komentátorská legenda Martin Straka, do toho lety vrtulníky, dětská autokrosová akademie, autogramiáda, žhavé umbrella girls, skákací hrady, fanzona s výstavou historických exemplářů a trenažéry. Věřím tomu, že diváci nebudou vědět, co dříve. Připravujeme pro ně také nový fanshop, limitované edice kelímků. Doufám, že diváci dorazí v hojném počtu, ať ty naše borce pořádně ženou co nejvíce kupředu, ať české vlajky vlajou na stupních nejvyšších. Sledujte náš facebook události kde budeme přidávat info a naše webové stránky www.ak-prerov.cz,“ slibuje parádní zážitky předseda AUTO KLUBU PŘEROV-město.
Do Údolí mamutů se hodně těší Otakar Výborný. „Pro mě jde o vrchol sezony. Za prvé hlavní partner akce společnost MORKUS MORAVA je zároveň mým hlavním sponzorem. Za druhé mám přerovskou trať moc rád od mého prvního zdejšího startu. To bylo v roce 2013 ještě s Mitsubishi Colt. Od té doby jsem zde nikdy nechyběl, ať už to později bylo s Mitsubishi Mirage nebo speciálem královské kategorie SuperBuggy. Samozřejmě nebudeme chybět ani letos. Očekávám parádní závody a úžasný doprovodný program, na své si určitě přijdou i děti. Doufám tedy, že diváci dorazí v hojném počtu už na sobotu. Přijďte fandit, podívat se do našeho týmového stanu a podpořit nás,“ zve autokrosař ze západočeské obce Vrhaveč na Klatovsku.
Svoji závodní autokrosovou premiéru prožije Tomáš Enge. „Je to pro mě další nová výzva. Speciál SuperBuggy jsem měl dosud možnost pilotovat jen na Setkání mistrů v Sosnové, kde mi svoji buginu půjčil Kuba Kubíček. Sosnová se samozřejmě nedá srovnávat s opravdovým autokrosovým závodem, kde auta skáčou, jedou mezi mantinely a jedeš tam dohromady s několika dalšími soupeři. Takže tohle bude můj první skutečný autokrosový závod na šotolině.
Tento povrch mám rád už proto, že rád jezdím bokem. Ohromně se na to těším, ale zároveň z toho mám respekt. Ono, i když bugina má čtyři kola a motor, je to pro mě nová a nepoznaná mentalita. Budu muset vše prozkoumat a přijít na to, jak se to dělá. Strašně moc mi v přípravě pomáhá tým Marat Engineering, za který budu startovat a v jehož krásnou buginu mám plnou důvěru,“ těší se motoristický univerzál a dosud jediný český pilot, který se představil v závodech Grand Prix Formule 1.
Zdarys, do Přerova se těším víc než dost, jen mám malou obavu, že po autokrosových žních teď z Poříčí, to bude trošičku náraz do zdi... Myslím tím zejména počet startujících jezdců... V Poříčí jsem si skoro nestíhal dojít pro pivko neb 160 jezdců znamená celkem slušný počet jízd. V Přerově zatím jezdců 64... To zní na první pohled až děsivě. V Poříčském tempu by to bylo klání na jedno odpoledne 🙂 Ale z pohledu fanouška - autokrosového fanouška, to není k velkému jásání... A to narovinu přiznávám, že ME v Přerově zbožňuji a doprovodný program chválím do nebes. Těžko soudit, zda je vina na straně ma-FIA a podivné zrušení TAX, nahrazení Cross-cary, aby ty následně figurovaly pouze na vybraných závodech ME a ne v celém seriálu???!!!
...ale tak, jsem už velký kluk, tak to klidně můžeme na tu ma-FIA hodit, s tím nemám problém... 🙂
Spíš se chci dotázat, že TAX vložený závod byl v Nové Pace, je plánovaný v Magioře a v rámci ostatních závodů ME snad krom Německa, byl vždy v rámci oného vložen jakýsi pohár žigulů apod., atd. Takže v překladu, je škoda, že něco podobného není i teď v Přerově. Ale znovu opakuji, že respektuji, obdivuji každého pořadatele závodu a je-li cesta Kuby Vymazala a spol. jít do všeobecné víkendové zábavy, kde bude méně hlavního jídla, ale o to více přílohy, pak nezbývá než být zvědav a těšit se na něco jiného, možná netradičního, ale ve výsledku odjíždět v neděli navečer spokojen z parádnického víkendu 🙂
Tak nevím, jsem už starej, nebo úplně blbej???
Proč je český komentář nedělního živého přenosu prokládán anglickými slovy?...je to moderní, asi.
A kde se proboha vzala ta komentující ječící mutující žena?
Ta by mohla vyhlašovat požár bez použití sirény.
Hrůza hlas.
Přemek
Tak za mě komentář ok. Přeci jen nějaké emoce v tom projevu být musí, jinak by to bylo dost nudné.
Angličtinu taky moc nechápu,jsme v Čechách a nám to v cizině taky nikdo nemoderuje do češtiny.
Tak jsem tu reprobednu pod stolem musel vypnout, to se nedá.
Jestlipak při závodě ve Francii taky pan reportér hovořil chvílemi česky??? No nehovořil. To jen my, Čéši, musíme bejt světový.
Opět se mi chce zvracet.
komentátoři byli stejní jak v přenosu, tak na místě... čili vzhledem k účasti cizinců se to dalo pochopit. Bylo to zadara, takže buďme rádi, že jsme se toho mohli alespoň takto pasivně zúčastit 😉
Pane Přemek "by jste normální hňup"
Člověk vám zřídí zdarma video přenos ze závodů a vy máte ještě nesmyslné pindy.
Asi jste za celý víkend nepochopil, že videopřenos nikdo přímo pro vás nekomentoval. Z bedny, z podstolu na vás mluvil moderátor a jeho kolegyně ze závodiště, kteří to moderovali pro zúčastněné fanoušky na místě.
Společný komentář i v anglickém jazyce je myslím na místě, když je to mezinárodní akce a na závodišti je značná část lidí ze zahraničí. Možná i ten videopřenos sledovalo víc cizinců než čecháčků.
Nádherně uspořádané závody i navzdory počasí. Perfektní doprovodný program. V těch podmínkách i dobře připravená trať, samozřejmě v rámci možností. No prostě paráda. Velká gratulace všem kdo se na pořádání tohoto podniku. Jenomže, obrovská skvrna v osobě race directora Mr. Gunārse Kosojse. Nechci a ani nemůžu pochopit, jeho nekonečná rozpoluplná a někdy úplně nesmyslná rozhodnutí, která pak pokazí veškerou obrovskou práci pořadatelů. Nechápu jak tento člověk delegovaná FIA, který to dělá už minimálně tři roky, může trestat stejné chyby různými způsoby a hlavně místo a plnil svou funkci jak by měl, tak se ještě plete do organizace závodu. Už by se nad tím měl někdo nahoře zamyslet a tomuto člověkovi v úvozovkách poděkovat a zprostit této funkce a najít někoho kompetentnějšího, který by tak krásný sport, jako autokros je, přestal kazit. A myslím si, že po mnoha rozmluvách jak s jezdci tak i pořadateli jiných Evropských, to není jen názor můj.
je to proto, že ve všech sférách života včetně vlád nebo politiků máme ODBORNÍKY na slovo vzaté. Tohle dřív tolik nebylo, že se lemplové dostávali do nejvyšších míst a jejich rozhodování a chování "natruc" aby ukázali autoritu - proti všem...a kazili ostatním jejich práci. Navíc se ještě nosí ta korektnost, čili se dělá, že nic. Dobře, že na tohle někdo upozorní či napíše.
Vypráskat to bičem !
Dobrý den,
dovolte mi smeknout...
Na rokli jezdím pravidelně cca 15-20let a musím říct, že letos to bylo o 200% lépe než kdykoliv předtím... Je vidět, že pořadatel se z tohoto podniku snaží udělat více.
Nerozumím, proč si zde někdo stěžuje na to, že moderátoři umí anglicky a dokonce jí na ME používají...za mě palec nahoru. Naopak bych si dovolil jejich práci vyzdvihnout, samozřejmě i díky novému kvalitnímu ozvučení, jim bylo vše rozumět a jejich moderování bylo precizní.
Ozvučení areálu-palec nahoru.
Michal Kavalčík taky za 1.
Dostatečné množství WC.
Martin Šonka - kdo viděl, netřeba komentář.
Přišel jsem, viděl jsem, spokojenej do maxima jsem odjížděl! Trochu taky nechápu direktivně nacionalistické poznámky o cizojazyčném komentování... Např. v Matschenbergu jsem zažil, že tamní eso Andreas Flashar pozval na moderátorské stanoviště Pamuse a nikdo to nevnímal, jako chybu, spíš naopak. To jen my tady jsme často až přehnaně úzkoprsí... A že měla v určitých chvílích vzrušení (myšleno ze závodu) Anet Musilová vyšší hlas??? Slyšel někdo někdy moderaci z Francie??? Tam Tě komentátoři strhnou i kdyby tam závodili dvě koloběžky a hlubokým chraplákem tedy rozhodně nedisponují... :-))) Takže milá Anet, příště klidně vejskej ještě víc! Ozvučení bylo super, jen bych příště víc sladil všechny moderátory a baviče, aby vždy do celé rokle mluvil jen jeden z nich. Když se totiž potkal kolega Straka s Anet Musilovou, do toho mluvil nahoře Pamus a nebo Michal Kavalčík, tak z toho vlastně člověk neměl vůbec nic neb buď neslyšel jednoho nebo poslouchal tu samou věc podruhé. Jinak, měl jsem obavy z malého počtu jezdců, ale musím uznat, že ve finále jsem odjížděl fakt nadšenej a natěšenej na další "welnes víkend" v Přerovské rokli!
OK, děkuji za tento příspěvek od Alda Hlawsa. Jako bych ho psal sám...alespoň se netrumfovali komentátoři technickými věcmi o jednotlivých autech nebo pravidlech jak tomu bývalo a nezřídka hlásali úplné nesmysly.
Ale jednu poznámku bych teda měl - kočka co odchytávala po jízdách tam dole byla velmi "originální" v tom na co se ptala...
Pocity po jízdě a trať. Např Filipovi po semi gratulovala k výbornému výkonu (byl 6. a bohužel nepostoupil) a v loni ji po takové otázce beze slova odjel Jarda Hošek.
Takže zde bych teda dal mikrofon někomu kdo vládne větším přehledem a postřehy.
Každý se tam snažil dělat svou práci jak nejlépe uměl a někomu se to mohlo líbit a někomu ne. A jen drobná poznámka. Pan Jarda Hošek je neuvěřitelná celebrita, znám ho již dost dlouho i osobně a moc si ho vážím. A pro to, že nepodává rozhovory hned po jízdě má jednoduché vysvětlení. Ve svém věku i když je ve vynikající formě, přeci jen málo slyší.
Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb.
Funkční
Vždy aktivní
Funkční cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Nepožadujeme Váš souhlas s využitím technických cookies na našem webu. Z tohoto důvodu funkční cookies nemohou být individuálně deaktivovány nebo aktivovány.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Statistické cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a našich reklamních kampaní. Jejich pomocí určujeme počet návštěv a zdroje návštěv našich internetových stránek. Data získaná pomocí těchto cookies zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů, které ukazují na konkrétní uživatelé našeho webu. Pokud vypnete používání analytických cookies ve vztahu k Vaší návštěvě, ztrácíme možnost analýzy výkonu a optimalizace našich opatření.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Marketingové/trasovací cookies jsou soubory cookies nebo jakákoli jiná forma místního úložiště, které se používají k vytváření uživatelských profilů k zobrazování reklamy nebo ke sledování uživatele na tomto webu nebo na několika webech pro podobné marketingové účely.