David Jeřábek
21. 6. 2024

“Na soupeře ve Vilkyciai jsem vůbec neměl,” přiznává Kotaška

Evropský závod ve Vilkyciai přinesl v divizi Cross Cart alespoň pro jednoho našeho jezdce ovoce. Stupně vítězů totiž na třetím místě ovládl Petr Doležal. První skončil Francouz David Meat, druhý dojel španělský pilot Miguel Gayoso Vazquez. Adam Kotaška a Tomáš Sulek se neprobojovali do finále.

“Ze závodu odjíždíme s vědomím toho, že jestli chceme se zdejší konkurencí držet krok, musíme dál pracovat jak na technice, tak především já sám na sobě po jezdecké stránce,” hodnotí Sulek.

V prvním měřeném tréninku na pátém místě skončil Doležal, jednadvacátý Kotaška a pětadvacátý Sulek. “Druhý závod letošní sezóny se nenesl o moc v lepší náladě, než ten předchozí. Během týdne jsme zjistili, jak moc je auto pochroumané, tak jsme v kempových podmínkách porovnali, co se dalo, ale ideální to nebylo. Celý závod jsme ale úplně nevěděli, co se děje, na soupeře jsem totiž téměř neměl. Technicky se auto zdálo, že funguje, na trati jsem taky žádné zásadní chyby nedělal, ale na soupeře jsem zkrátka vůbec neměl. Jak kdyby chyběl výkon, v zatáčkách jsem s nimi bojoval, ale přišla rovina a najednou jsem se jich nemohl udržet. A takových rovin je zrovna ve Vilkyciai asi osmdesát procent celé tratě,” vysvětluje Kotaška.

Po druhém měřáku Doležal klesl až na devátou pozici. Sulek skončil dvacátý, Kotaška dvaadvacátý.Vilkyciai byla pro mě, stejně jako většina evropských tratí, úplně nová. A za ty tři závody, co jsem na nových evropských tratích odjel, jsem si sám na sobě všiml, že mi hold trochu trvá, než si na ni zvyknu. Vilkyciai nebyla výjimka, první trénink byl vyloženě katastrofa. V druhém se mi pak povedl zajet už alespoň trochu použitelný čas,” přiznává Sulek.

V první rundě se Doležal z našich pilotů držel opět v tabulce nejvýše. Dojel na osmém místě, Sulek na dvacátém místě a Kotaška na dvaadvacátém místě. V druhé rundě se Doležal posunul na šesté místo, Sulek na třinácté a Kotaška na devatenácté. Po třetí rundě Doležal po sečtení bodů v tabulce získal páté místo. “Do Vilkyciai jsme se přesunuli z nedalekého kempu, kde jsme s ostatními českými týmy strávili krásný týden. Mile nás překvapilo hezky upravené zázemí, trať i depo. Tento okruh je o dlouhé rovince a pár zatáčkách mezi svodidly, proto bylo cílem se dostat do finále a nějak přežít.

Buggyrent-banner

První rozjížďka dala až třetí místo, ale už v druhé rundě jsme se dokázali posunout výše a třetí dokonce vyhrát. Tato trať byla především o startu, což nám nakonec pomohlo k úspěchu. V semifinále jsme si sice vybojovali pozici v první řadě, ale byla bohužel horší než pozice v řadě druhé. Třetí místo v cíli semifinále bylo mým maximem,” říká Doležal. Sulek vydobyl osmnácté a Kotaška dvacáté. “Během závodu se zjistil možný problém s brzdou, která lehce přibržďovala, neboť po vyřešení tohoto problému se zdál rozdíl ve výkonu o něco lepší,” vysvětluje Kotaška.

V semifinále v první skupině na třetím místě skončil Doležal. V druhé skupině vyjížděli Sulek a Kotaška, kteří pod šachovnicovou vlajkou projeli v pořadí devátý a desátý. “Bohužel v semifinále se z vyřešené drobnosti stal problém, a po startu se mi úplně zasekla právě tak problémová brzda, a s tím se už nedalo závodit, ba naopak dle slov přihlížejících za mou celou jízdu hořel zelený plamen, a to že mě po cíli zastavovali traťáci s hasičákem v ruce, tomu bylo jen důkazem,” dodává Kotaška.

Ve finále tak soutěžil jen Doležal a z evropského závodu ve Vilkyciai si odvezl bronz. “Ve finále nám patřila druhá řada a díky dobrému startu a nepozornosti ostatních jsem proklouzl na bronzovou příčku. Následovalo nekonečných sedm kol s jasným cílem: udržet za sebou mistra Evropy Ivana Piňu. S vypětím všech sil se to podařilo a já tomu v cíli ani nemohl uvěřit. Obrovská radost a překvapení. Děkuji celému týmu a všem, co nám drželi palce. Stále nás čeká hodně práce, protože na špičku ztrácíme opravdu hodně,” dodává Doležal.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Buggyrent-banner

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů