David Jeřábek
1. 1. 2024

Najednou jsem mohl závodit, a nejen se za soupeři "vozit"

S Adamem jsem se potkal v Harrachově, kde jsme si povídali o jeho loňské sezoně plné potíží, změn a nových výzev. Řeč přišla i na nadcházející ročník, jeho cíle v evropském šampionátu CrossCar se speciálem značky LiveLife.

Profil Adama najdete zde:

https://www.autokrosar.cz/jezdec-kc-me-cc/adam-kotaska/

Buggyrent-banner

Adame, loňská sezona – jaká byla?

Loňská sezona byla trochu zmatená. V půlce jsme přecházeli na nové auto, protože se starým už to moc nešlo. Spíš než závodění to bylo trápení. S novým autem samozřejmě přišlo nové učení, nové zkušenosti a hledání, jak vše správně nastavit. Od začátku jsme sezonu 2024 brali spíš jako přechodovou, ne jako zásadní.

Proč vlastně přišla ta změna? S čím jsi nebyl spokojený?

Od začátku, co jsme staré auto postavili, nebylo úplně dokonalé. Byla tam spousta věcí, které se museli postupně předělávat, a neustále jsme tam hledali nějaké problémy. Trápila nás například elektrika a palivová soustava. Tyto problémy jsme nebyli schopni spolehlivě vyřešit a dodnes vlastně nevíme, jestli tam ty chyby opravdu byly. Každopádně to auto bylo od začátku tak trochu "prokleté". Téměř každý závod se něco přihodilo, i když jsme všechno pečlivě připravili. Nakonec to vypadá, že tam bylo něco mezi nebem a zemí.

Do Francie sis už půjčil speciál LiveLife? Jaké bylo seznamování s novým speciálem?

Ve Saint Georges jsem už měl půjčený speciál LiveLife, a už tehdy bylo vidět, že se stejným úsilím dokážu zajet úplně jiné výsledky. Ač nedokážu přesně popsat, v čem konkrétně byl rozdíl, ten výsledek z jízdy byl prostě úplně jiný. Najednou jsem mohl závodit, a nejen se za soupeři "vozit". Najednou jsem cítil, že můžu bojovat s ostatními závodníky. Bylo to úplně něco jiného a otevřelo nám to prostor hledat, kam se dál posunout.

Který závod se ti nejvíc povedl a který považuješ za svůj největší úspěch?

Nevím, jestli to můžu považovat úplně za úspěch, ale nejlepší vzpomínky a výsledkový úspěch mám určitě z prvního závodu s novým autem v Nyirádu. I přes technickou závadu v semifinále, kdy jsem odstoupil z třetího postupového místa do finále, jsem celý víkend startoval z první řady a dařilo se mi dosahovat pěkných výsledků. V některých jízdách jsem dokázal bojovat i s "těmi nejlepšími", třeba jezdit těsně za Chinchillou a podobně. Celý víkend byl z mého pohledu velmi úspěšný, jak výsledkově, tak závodně.

Aktuálně jsme v Harrachově ve vaší JPK ski school. Myslím, že fyzička ti na příští sezónu chybět nebude.

Je pravda, že letošní zima je hodně o běhání tam a zpátky. Ačkoliv bych rád ještě potrénoval i jiné partie těla a chtěl bych se na ně před sezónou více zaměřit, pokud na to zbyde čas. Práce na horách v zimě je pro mě dost náročná. Po letní sezóně jsme hned přešli na zimní, takže u mě je to takové střídání léto–zima, léto–zima.

Takže jasná otázka: Co příští rok? LiveLife je asi jasný, a jak to vypadá s jednotlivými závody?

Auto je jasné a plán je odjet celý evropský šampionát. Pokud se nenaskytnou komplikace, nebo se nezblázním a nerozhodnu se skončit, pojedeme celou sezónu plnohodnotně. Cíl je zvládnout to tak, jak má být, a snad i s nějakými konstantními výsledky.

Půjde spíš o dílčí úspěchy, nebo budeš pokukovat po celkovém hodnocení?

Pro mě byly a zatím stále jsou prioritou spíš dílčí úspěchy, než se nasbírají potřebné zkušenosti, které mi oproti některým jezdcům ještě chybí. Na druhou stranu bych si už konečně rád odjel sezónu bez odstoupení z rozjížděk nebo každého druhého semifinále. Cíl je být konstantně ve finále, nebo alespoň v semifinále.

Kde skončil tvůj starý speciál? Máš ho ještě na dílně, nebo už je pryč?

Můj starý speciál už na dílně není. Pořád je ještě částečně v mém vlastnictví, ale jednáme s Lukášem Mihulkou. Speciál už stojí u něj na dílně, a dokonce s ním jel na Setkání mistrů v Humpolci. Zbývá doladit pár drobností a bude plnohodnotně Lukáše.

Jak hodně péče potřebuje před novou sezónou tvůj CrossCar?

Naštěstí jsme s ním odjeli jen asi 5 závodů, takže je pořád v relativně dobrém stavu – takové lehce „zánovní“, řekl bych. I tak má ale svá úskalí a vyžaduje určitou údržbu. Naštěstí není potřeba žádné zásadní rozebírání ani kompletní repase, protože většina dílů je stále nová. Děláme spíše větší údržby, jako je výměna všech vazelín, kontrola kloubů a ložisek. Co je však potřeba opravit, jsou lamináty – ty jsou po sezóně slušně řečeno „rozbité“ ale bereme je jako spotřební materiál.

Plánuješ se kromě mistrovství Evropy někde ukázat? Ať už v rámci testování, domácího, nebo zónového šampionátu?

Každý rok si říkám, že bychom chtěli jet třeba Poříčí nebo pár dalších závodů. Ale pak to většinou skončí tak, že se člověk vrátí z Evropy a maká na autě. Určitě bych se chtěl před sezónou někde svézt a něco otestovat. Pro mě je však zásadní mistrovství Evropy, a tomu se musí přizpůsobit úplně všechno ostatní.

David Jeřábek

www.autokrosar.cz

Buggyrent-banner

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2025 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů