V divizi junior buggy na druhém evropském závodu této sezóny v lotyšské Bausce soutěžilo pět českých pilotů. Stupně vítězů ovládly dívky Eliška Pytlounová a Eliška Plná na druhém a třetím místě. První skončil francouzský jezdec Malone Feuillade. Martin Kolomý se umístil na čtvrtém místě o dva body a Jakub Šafránek dojel šestý.
“Bylo to šílený. Celý víkend byl úžasný, ale bolestivý zároveň. Ruka mě hodně limitovala, ale přece jsem to musela nějak zvládnout,” komentuje závod Pytlounová.
V prvních rozjížďkách se Pytlounová probojovala na třetí místo. Za ní skončil Kolomý a pátá dojela Svobodová. Plná a Šafránek se drželi o pozice pod nimi, na pátém a šestém místě.
V druhé rozjížďce Plná vyskočila na druhé místo, kdežto Pytlounová dojela až pátá. “Měřáky byly fajn, i když tam nějaké chybky samozřejmě byly. Celkově rozjížďky byly hodně zajímavé. Měla jsem spoustu střetů s ostatními jezdci, což pro mě znamenalo velkou bolest ruky,” přiznává Pytlounová.Třetí skončil Kolomý, čtvrtá Svobodová. Na osmém místě dojel Šafránek.
První runda ukázala, že i Svobodová má ambice na stupně vítězů a skončila třetí. Kolomý se umístil čtvrtý, Pytlounová pátá a Plná šestá. Šafránek osmý. Po druhé rundě Kolomý se v tabulce ukázal jako třetí, Pytlounová skončila čtvrtá, Svobodová pátá, Plná šestá. Šafránek do druhé rozjížďky vůbec nenastoupil, a to kvůli zjištění závady vodní pumpy.
Třetí rundu za Česko ovládl s druhým místem Kolomý, dívky pak dojely na čtvrtém až šestém místě v pořadí Pytlounová, Svobodová, Plná. Šafránek zabojoval a po sečtení bodů v tabulce skončil osmý. “Po měřácích jsem v první rozjížďce startoval až ze třetí řady a po startu se mi povedlo dostat na páté místo, ale v nájezdu do posledního kola mi odešla převodovka, tak jsem se propadl na osmé místo, měnili jsme motor. Bohužel do druhé rozjížďky jsem nenastoupil, protože jsme ráno těsně před ní zjistili, že netěsní vodní pumpa a nestihli jsme ji vyměnit. Ve třetí rozjížďce se mi z poslední řady povedl start,” konstatuje Šafránek.
Z Bausky si tak stříbro odvezla Pytlounová. Pro tu dojezd znamenal okamžitý pláč. “Do finále jsem po tom všem startovala ze čtvrté pozice. Start ve finále byl super, první zatáčka proběhla úžasně a já jsem vyjela jako třetí. Skoro celé závody jsem držela třetí pozici, i když na mě zezadu hodně tlačila Eliška Plná, musím říct, že boj s ní jsem si neskutečně užila. Byl to nářez! V posledním kole před posledním skokem se Nathanovi z prvního místa rozbila buggyna. Ja jsem vůbec nijak nestihla zareagovat a trefila jsem ho přímo do balkonu. Eliška za mnou měla více času zareagovat trochu lépe a musím říct, že v tu chvíli jsem se o svoji pozici fakt bála. Nastesti to vyšlo a do cíle jsem dojela jako druhá. Sama se přiznám, že po cili jsem začala brečet, do teď nevím jestli bolesti nebo radostí. Ale asi obojím,” přiznává Pytlounová.
Bronz si převzala na stupních vítězů Plná. “Tento víkend se mi moc nedařilo, měla jsem problémy zajet rychlé kolo v tréninku a od té doby se to furt nevedlo. V každé rozjížďce jsem zkoušela jinou variantu na startu ale pokaždé se mi to nepodařilo a tím pádem jsem se nedostala na start do prvních řád. Po startu ve finále jsem se probojovala před Martina Kolomého a v druhém kole i před Kristýnku Svobodovou.
Pak jsme se snažili předjet Elišku Pytlounovou. V posledním kole se nám tam přimotal Nathan Ottink, kterému to přestalo jet a tím pádem jsme toho využili a dostala jsem se na třetí místo,” říká Plná.
Kolomý skončil čtvrtý, Šafránek šestý. “Finále jsem zkazil. Bohužel si musím vzít ponaučení a teď musím zabojovat v Litevské Vilkyciai,” plánuje Kolomý.
Svobodová skončila na osmém místě. “Po tom všem mi to naštěstí vyšlo do finále na druhou řadu. Po startu to šlo skvěle, jela jsem na čtvrtém místě za Eliškou Pytlounovou, poté se mezi nás dostala Eliška Plná a obě se mi po mé chybě vzdálily.
Do poslední zatáčky jsem s radostí na pátém místě vletěla, ale bohužel tam jel Nathan Ottink se svým rozbitým strojem a já už se neměla kam vyhnout a urazila jsem si o něj zadní poloosu. Tím pro mě závod dvacet metrů metrů před cílovou čárou skončil,” popisuje Svobodová.
Tereza Šimurdová
www.autokrosar.cz