David Jeřábek
5. 7. 2024

Pytlounová: Závod pro mě byl hořkosladký

V dalším republikovém závodě se utkalo v Matschenbergu v divizi Junior buggy jedenáct jezdců, z toho čtyři naši. První skončil nizozemský pilot Nathan Ottink, druhý Francouz Malone Feuillade a třetí Eliška Pytlounová. “Závod Evropy v Německu byl hořkosladký. Rozjížďky jsme s přehledem vyhráli, takže jsme do finále startovali z prvního místa. První pole position v této sezóně,” hodnotí Pytlounová.

První měřák vyhrála Eliška Plná. “Matschenberg se ze začátku vyvíjel docela dobře. V trénincích jsem zajela absolutně druhé místo za Malonem Feuilandem,” říká Plná. Čtvrtá dojela Eliška Pytlounová, šestá Kristýna Svobodová, sedmý Martin Kolomý. V druhém měřáku Plná sestoupila na druhou pozici. Pytlounová zůstala na čtvrtém místě, Kolomý dojel pátý, Svobodová sedmá.

První rundu vyhrála Pytlounová. Plná skončila na třetím místě, Kolomý na šestém, Svobodová na osmém místě. “V trénincích jsem naměřila na sedmé místo, takže jsem do první rozjížďky šla z druhé řady v první skupině. Měla jsem ze své skupiny trošku obavy, ale nakonec to bylo dobré. V první rozjížďce jsem tedy po startu byla druhá, ale po první zatáčce jsem se propadla na pátou pozici a nakonec jsem skončila čtvrtá a celkově osmá,” vysvětluje Svobodová.

Druhou rundu obhájila Pytlounová, třetí skončila Plná, čtvrtá Svobodová, šestý Kolomý. Třetí rundu vyhrála Pytlounová a na druhé pozici se probojovala Kristýna Svobodová. “V neděli se mi dařilo o dost více. V druhé rozjížďce jsem se po startu dostala na třetí místo a po chybě Malona Feuillada jsem se dostala na druhé. Ve třetí rozjížďce měli Nathan Ottink a Martin Kolomý kontakt v první zatáčce, což mi umožnilo se proklouznout na první místo, a tak jsem i dojela,” dodává Svobodová. Plná dojela pátá, Kolomý šestý. “Tak víkend v německém Matschenbergu nebyl bohužel úplně vydařený. Nedařil se mi vůbec začátek závodu a poté, když jsem se vždy probojoval dopředu, přišla nějaká kolize či kontakt s dalšími jezdci,” říká Kolomý.

Finálová jízda rozhodla o vítězi. Za Českou republiku na bendě stála Pytlounová se třetím místem. “Start ve finále se moc nepovedl, Kiki a Nathan mě lehce skřípli do nůžek a já už neměla, co dělat. Pak jsme se na vteřinku zasekli s Kiki do sebe a vyvezly jsme se do venku. Tím mě podjel Malone. Celé finále jsem jela jako třetí za Nathanem a Malonem. Snažila jsem se na kluky vymyslet cokoliv a různě jsem to na ně zkoušela ale nenechali žádné místo. V posledním kole Malone otevřel zatáčku, a protože to už udělal dvě kola před tím vedela jsem, ze to musím očekávat. Taky se tak stalo a ja se pokusila ho předjet. Byli jsme bok na bok - já byla skoro celým autem před ním ale bohužel mi najel na zadní kolo, hodil o mě boudu a závod byl zastaven červenými vlajkami. To samozřejmě nebyl můj plán, ale jsem ráda, že je Malone v pohodě. Doufám, že auto stihnou v pohodě opravit do dalšího závodu. Nakonec jsme byli vyhlášeni jako třetí. Bylo to podium s trochu hořkou příchutí. Body máme a bojujeme dál! Vidíme se už tenhle víkend v Nové Pace kde to rozjedeme,” dodává Pytlounová.

Čtvrtá skončila Svobodová. “Do finále jsem startovala ze třetího místa. Start se mi moc nepovedl, ale v první zatáčce se mi podařilo udržet čtvrtou pozici, na které jsem i finále dokončila. Celý víkend hodnotím pozitivně. Zase mi přinesl hodně nových zkušeností a posunula jsem se,” konstatuje Svobodová. Pátý skončil Kolomý. “Nakonec jsem se probojoval do finále, ale tam mě zastihl technický problém, při kterém jsem zvládl dojet na pátém místě. Tento víkend byl náročný, ale odnesl jsem si zase nové zkušenosti a ponaučení na příště. Děkuji všem za podporu a jmenovitě tátovi, mechanikovi, motoráři a všem sponzorům, bez kterých by to nešlo,” komentuje Kolomý.

Osmá dojela Plná. “Po druhých rozjižďkách jsem byla celkově třetí, ale do finále mi to vyšlo až na druhou řadu. Jenže ve finále hned ve třetím kole jsem odrazila pneumatiku, a tím pádem jsem skončila na osmém místě. Děkuji rodině a mechanikům a všem, kteří mi fandí,” dodává Plná.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů