David Jeřábek
27. 3. 2025

Rozhovor se Zdeňkem z Déčtyřek

Zdenda Tauchman se v loňské sezóně pravidelně objevoval na většině závodů MMČR a zároveň si zpestřil rok starty v Radeč Cupu se svým speciálem divize D4. O tom, jak hodnotí uplynulou sezónu a co ho čeká v té nadcházející, jsme si spolu popovídali. 🚀🏁

Jak hodnotíš svou loňskou sezónu v divizi D4?

Loňská sezóna byla moje premiérová v autokrosu, takže už jen fakt, že jsem skončil celkově třetí v divizi D4 a k tomu vyhrál Radeč Cup, byl obrovský úspěch! 🚀 Přiznám se, že to předčilo všechna moje očekávání. Na začátku sezóny jsem rozhodně nemyslel na bednu v celkovém hodnocení, takže nemůžu být spokojenější!

Jaké úpravy jsi provedl na své buggy s motorem Suzuki GSXR 1000 pro nadcházející sezónu?

Zima byla ve znamení kompletní repase buginy. 🔧 Každý závod nám něco ukázal, takže se snažíme auto neustále vylepšovat a posouvat dál. Kluci v týmu pořád vymýšlí nové vychytávky – snad se nám všechno podaří dokončit včas, aby bylo auto v nejlepší kondici hned od prvního závodu.

Jaké jsou tvé hlavní cíle pro letošní sezónu?

Cíl je pořád stejný – bavit se autokrosem, užívat si závodní atmosféru a posouvat se dál. Každý dobrý výsledek je jen příjemný bonus. Ale samozřejmě, když už člověk sedí v autě, chce jet co nejlíp! 💪

Které závody nejvíce vyhovují tvému speciálu v domácím šampionátu?

Moje bugina je lehčí a má menší objem motoru, takže mi sedí technické tratě, jako jsou Sedlčany. 🏁 Paradoxně se mi ale povedlo vyhrát i na rychlé Přerovské rokli, což ukazuje, že někdy nezáleží jen na technice, ale i na tom, jak mi trať zrovna sedne.

Jak se připravuješ na závody po fyzické a psychické stránce?

Žádnou speciální fyzickou přípravu nemám, ale během roku hraju fotbal, což mi pomáhá udržet kondici. ⚽ A psychika? No, nejlepší příprava je prostě sednout do auta a jezdit! 😁

Jak vnímáš konkurenci v divizi D4 v nadcházející sezóně?

Nejvíc se mi na divizi D4 líbí, že každé auto je originál. Každý si staví podle sebe, a to dělá závody zajímavější. V Radeč Cupu se v kategorii Buggy 4x2 schází 12–15 aut, takže je to hodně atraktivní závodění. V republikovém šampionátu nás tolik není, což je škoda, ale snad se to letos zlepší.

Jak probíhá spolupráce s tvým týmem během závodního víkendu? Kolik lidí s tebou jezdí, jak je to složité?

Většinou vyrážíme v osvědčené sestavějá a taťka jako závodníci, přítelkyně Míša, kamarádi Martin a Matěj jako mechanici a „teta“ Lucka jako kuchařka. 🍲😁 Máme skvělou partu, která se vždy rozrůstá o další členy rodiny a kamarády. Díky nim není problém držet dvě buginy při životě a hlavně si závody pořádně užít. Moc všem děkuju za pomoc a podporu, bez nich by to nešlo!

Jaké technické problémy jsi musel překonat během loňské sezóny a jak ses s nimi vypořádal?

Nejhorší závod? Jednoznačně Dolní Bousov. Tam mi snad nedojela žádná rozjížďka, a ve finále mi navíc bouchl motor. 🔥😬 Naštěstí mám skvělý tým mechaniků, kteří během dvou dnů auto opravili, takže jsem mohl hned další víkend startovat v Přerovské rokli na Radeč Cupu. Kluci, obrovské díky! 👏

Jaké máš plány do budoucna? Uvažuješ o změně nebo zůstaneš v D4?

Momentálně mě kategorie D4 maximálně baví a chci v ní sbírat zkušenosti a posouvat se dál. Zatím nemám žádné plány na změnu, ale uvidíme, co přinese budoucnost. 😉


Tvůj speciál – jaký je?

Můj speciál pochází z dílen Fiberworks Racing, tedy od Petra Mušky a Petra Zemana. 🏎️ Velký podíl na autě má i můj „šéfmechanik“ Matěj Plevák, který společně s kluky neustále pracuje na vylepšeních a posouvá auto dál.

Vsázíme na co nejlehčí techniku, která je podpořená vývojem. Bugina váhově líže spodní hranici předpisů, což je velká výhoda. Motor je sériový Suzuki GSXR 1000 ccm, ale díky nízké hmotnosti a dobře vyladěnému podvozku se s autem skvěle pracuje.

Díky této kombinaci je bugina konkurenceschopná i proti výkonnostně silnějším autům. Pak už ale všechno záleží jen na rukách jezdce a na tom správném „autokrosovém štěstíčku“. 🍀🏁

Děkuji za rozhovor.

David Jeřábek

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2025 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů