Stando, za jakým účelem byla tvá cesta do Belgie?
Byl jsem pozván od týmu Livelife s dalšími dvěma jezdci, jelikož jsem se v minulé sezóně umístil na třetím místě při Mistroství Evropy v Crosscar Academy Trophy. Dorazil vítěz Miguel Gayoso ze Španělska. Valentino Lesa z Itálie nedorazil, protože měl jiný testovací den. v jiné zemi.
Kdo se vám po celý den věnoval?
Čekal na nás závodník WRC Thierry Neuville a dvojnásobný mistr Evropy cross cars David Meát. Samozřejmě také mechanici a členové týmu Lifelive, kteří nám připravovali speciály.
Jak probíhal celý den?
Začali jsme s pár koly po rallycrossové trati. Poté jsme museli jet úseky a trénovali brždění aby se nám nezablokovali gumy a zabrzdili jsme co nejčistěji a podle toho se posléze nastavovaly brzdy přesně pro nás.
Nejtěžší částí dne byla jízda mezi kužely na přesnost abychom se naučili jet co nejčistší stopu. To mi z toho dne dalo asi nejvíce. Dalo mi to zabrat, ale hodně jsem si z toho odnesl. Zbytek dne jsme najezdili hodně kol po celé trati, bylo to hodně těžké hlavně na fyzičku.
Takže jste celý den strávili za volantem?
To ne, David Meát nám také na tabuli ukazoval, jak správně projíždět vracáky. Procházeli jsme s Davidem a Thierrym celou trať, kde nám popisovali nejčistší stopu a jak projíždět co nejrychleji zatáčky.
S Davidem i s Thierrym se znáš ze závodů z depa. Byli jiní, než když jsou ve velkém davu lidí?
Bylo to určitě jiný, bez stresu, klidnější.. Celý den jsme si užívali, bylo to víc individuální. A jsou oba milý.
Znáš závodní plány tvých největších rivalů z minulého roku na letošní sezónu?
Miguel dostal nabídku, kterou přijal, jet celou Evropu v cross cars s Lifelive. S Italem Valentinem jsem neměl šanci si promluvit jelikož nedorazil.
A v jaké kategorii uvidíme závodit tebe?
Já pojedu celý šampionát Mascom Cupu. Mám postavený nový speciál a pojedu v týmu Romana Kalvody.
Kam putovala tvoje juniorka a proč jste se rozhodli pro přestup do jiné kategorie?
Moje juniorka je prodaná v Maďarsku, koupil ji Istvan… pojede s ní mistrovství Maďarska a Zónu střední Evropy. Juniorku je těžké uživit, zkusili jsme si to dvě sezóny a vyšlo to finančně hodně draze. V kartu nejsou tak přísné předpisy a sezona vyjde levněji. A záleží hodně i na jezdci.
Myslíš, že máš výhodu se zkušenostmi ze dvou sezon v Cross car Academy trophy?
Určitě jsem nějaké zkušenosti nasbíral. Ale je to úplně jiný speciál s jiným motorem, a bude to určitě rozdíl.
Už proběhl nějaký trénink?
Ještě jsem netrénoval, ale určitě bude nějaké malé svezení před sezonou a ostrý start až v Humpolci.
Máš jako jediný český závodník zkušenost v Cross car academy trophy. Doporučil bys ostatním mladým závodníkům zkusit?
Je to určitě dobrý. Naučí se jezdit na evropských závodních tratích a s jiným speciálem. Je to rozhodně velká lekce a zkušenost která vás posune dál.
Děkuji za rozhovor.
Aneta Musilová, www.autokrosar.cz