Tereza Šimurdová
8. 10. 2024

“Užil jsem si to, jak nejvíc jsem mohl,” říká nový mistr Evropy Zdeněk Antony

Italská Maggiora rozhodla o vítězi letošního seriálu evropského šampionátu v divizi Superbuggy. Zlato si odvezl Ervin Grencis, druhý skončil Zdeněk Antony a stal se tak mistrem Evropy. Zelený věnec si odvezl Mike Bartelen.

V prvním měřáku vyhrál Petr Nikodém, druhý skončil Vojtěch Vaculík. “V prvním měřáku jsem vyjel druhé místo. Na prvního mi chybělo jen 0,038 sekundy, takže to bylo opravdu těsné. Trať byla hezky připravená a bylo hned jasné, že před sebou máme krásný víkend,” popisuje Vaculík. Sedmý skončil Zdeněk Antony, desátý David Horák, dvanáctý Radek Jordák, šestadvacátý Jaroslav Hošek.

V druhém měřáku vyhrál Nikodém, druhý skončil Antony, šestý Jordák, sedmý Vaculík. “Ve druhém měřáku se zrychlilo a i já jsem chtěl svůj čas ještě vylepšit. Bohužel mi však vyletěla z převodovky trojka a bez té se v Maggioře naměřit nedá. Po odjetí měřáků jsem měl až sedmé místo. To znamenalo první řadu do rozjížďky,” konstatuje Vaculík. Desátý skončil Horák, sedmadvacátý Hošek.

První rundu vyhrál Nikodém, druhý skončil Horák, třetí Antony, osmý Jordák, desátý Vaculík. ”Sobotní runda byla celkem klidná. Odstartoval jsem za D. Horákem a R. Theuilem a v klidu jsem to obkroužil na třetím místě až do cíle,” popisuje Vaculík. šestnáctý Hošek. Druhou rundu vyhrál Antony, třetí skončil Jordák, čtvrtý Nikodém, šestý Horák, devátý Vaculík, devatenáctý Hošek.

Třetí rundu vyhrál Antony, třetí skončil Nikodém, čtvrtý Jordák, desátý Horák, sedmnáctý Vaculík. “Na start třetí rundy se nám to hezky zamíchalo. Vedle sebe jsem měl Z. Antonyho a M. Bartelena. Zdenálovi turbo na startu fouklo a když jsem se chtěl zařadit za něj, dostal jsem bomby asi od všech, kteří na startu stáli a ocitl jsem se až na chvostu startovního pole… Začal pro mě tedy boj a aspoň jsem si hezky předjížděl. Bylo z toho nakonec páté místo,” říká Vaculík. Dvacátý skončil Hošek.

Semifinálovou jízdu v první skupině vyhrál Antony, čtvrtý skončil Horák. V druhé skupině skončil čtvrtý Vaculík. “Na start semifinále jsem šel s tím, že potřebuji dojet co možná nejlépe, abych měl hezkou startovní pozici do finále. Během 6 kol jsem se probojoval až na druhé místo! Nebyl bych to ale já, aby mě nepotkala taky troška smůly. Zatáčku před cílem mi praskl unašeč na převodovce a já jsem najednou jel jen na přední pohon. To vyústilo v to, že mě na cílové rovince předjeli 2 jezdci. Finále teda zase z lesa,” pokračuje Vaculík. Šestý skončil Hošek, sedmý Nikodém, osmý Jordák. Nikodém musel odstoupit kvůli poloose, Jordák kvůli technické závadě.

Ve finále skončil na druhém místě Antony a tím si zajistil titul mistra Evropy v královské divizi Superbuggy. “Fantastická Maggiora. Hendikep pro mě samozřejmě voda, takže Ervins toho hned využil. Na předjetí ot už nebylo, ale to se stává. Šel jsem do finále s tím, že vlastně stačí odstartovat a už jsem mistr Evropy. Užil jsem si to, jak nejvíc jsem mohl,” komentuje Antony.

Šestý skončil Vaculík. “Po startu finále jsem si nechal naložit od jiného jezdce, který mě vyvezl do svodidel a musel jsem se o to víc snažit. Bylo z toho ale pěkné finále plné akce, předjíždění a adrenalinu. Časy kol byly úchvatné. Měl jsem druhé nejrychlejší kolo ze všech. To samo o sobě vypovídá o tom, že tempo bylo opravdu skvělé. Z Maggiory jsem dovezl opět šesté místo,” uzavírá Vaculík. Osmý skončil Horák. “V Maggioře se mi jelo dobře, i když mi ta trať úplně nevyhovuje,” říká Horák.

Nikodém, Hošek a Jordák se do finále neprobojovali. “Za celých 13 let co jedeme Evropu, mám pocit, že jsem nevyhrál. Měli jsme nejlíp snad třetí místo,” uzavírá Nikodém.

Tereza Šimurdová

www.autokrosar.cz

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Další články

© 2024 Autokrosar.cz ISSN 1805-1413 | Vyrobilo studio
Zásady ochrany osobních údajů